Korsfjord
Det har skjedd fint lite med båten nå i vinter, nærmere bestemt ingenting. Bortsett fra at den havnet på fremsiden av en lokal bokutgivelse
Men nå er det lysere ettermiddager, og til tross for bitende kulde og noe så sjeldent som skiføre, har jeg begynt å tenkte på å gjøre meg klar til varmegradene og vårdagene kommer. En av planene er å bytte vinduer, som er "pene langt fra, men langt fra pene" og gir redusert sikt i motlys. I tillegg er vinduslistene gamle, utette og for korte slik at det på noen vinduer blir gliper ettersom endene bokstavelig talt ikke møtes. Det hender det kommer regnværsdag her vest, og da hadde vindusviskere vært kjekt å ha. Noe som krever herdet glass. På sidene kan jeg ha Lexan/polykarbonat dersom det er billigere (noe jeg regner med at det er).
Jeg tenker å ta ut dagens vinduer og bruke som maler. Ser Biltema har polykarbonat i sortimentet sitt, og om disse har riktig tykkelse, tenkte jeg å prøve å sage de ut selv. Regner med at utsaging hos glassmester vil fordyre det hele en del. Noen som har erfaring med å sage ut vinduer i dette materialet?
Er spent på å høre priser på herdet glass. Dette prosjektet er jo i lavbudsjettklassen, så det må jo vurderes om man i det hele tatt skal ha glass, eller bare gå for lexan hele veien rundt. Det har jo båten hatt fra starten. Men da må vindusviskere droppes også. Fint for lommeboka, negativt for praktisk bruk Ein lyt sjå...