Korsfjord
Tja, hva skal man si?
Av og til tar livet uventede vendinger, ubehagelige sådan. Ting som tærer og man prøver å stå i det, men som blir tungt i lengden. For min del endte det med langstidssykemelding, og vesentlig redusert overskudd og interesse for blant annet båtprosjektet. Fokus måtte være å ta vare på barna og helsen. Fikk tatt meg sammen og bygget ny terrasse, men båten måtte finne seg i å stå på land denne sommeren. Skal være forsiktig med å erklære at prosjektet er i gang igjen, men har i alle fall atter begynt å pirke litt i det. Fikk prøvestartet motoren, som etter noen trekk i snoren startet og gikk så pent som man kan forvente av en gammel totakter, det vil si ikke pent i det hele tatt
Oppdaget noe under motordekselet som var litt urovekkende, så kanskje motoren blir et lite delprosjekt i vinter. Mer om det på et senere tidspunkt i så fall.
Men tilbake til sliteskinnen under kjølen, som nå omsider er fjernet i sin helhet. Som bildene viser er gelcoaten sprukket rundt mange av skruehullene. Jeg tenker å slipe ned gelcoat i området rundt, samt bore opp hullene for å renske dem for gammel moro før jeg sparkler igjen, primer og bunnsmører.
Tar gjerne imot synspunkter på fremgangsmåte og produkter. Tenkte å bruke epoxyen til høyre på bildet fremfor gelcoatsparkelen til venstre, som begge fantes i boden.