Jump to content

Må du betale for navionics app

Rookie_332

Recommended Posts

Jeg har samme historie. Fikk varsel, lot være å oppdatere og hadde tilgang til kart. Til jeg ikke hadde det mer.

Men - og nå skal jeg ikke være påståelig, det er mulig jeg ikke leste godt nok - har Orca gjort noe lignende? Det kom i hvert fall overraskende på meg at da fullt utstyrt, display og core, var installert, måtte jeg ha abonnement til 1100-1200/år for å få tilgang til alle funksjonene. Med det nest dyreste abonnementet finner jeg ikke en gang tilgang til sporloggen min.

Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis.

Roger jo skrev On 16.9.2025 at 18.49:

Da er vi heldige som  har Android-telefoner og -nettbrett, som kan lastes ned OpenCpn fra Google Play Store

Og  kart No, SE og DK for  99,20 €   fra https://o-charts.org/

Jeg finner ikke ut av dette. Lastet ned programmet, og kjøpte Norge i 5 deler på o-charts. Fått de over, sånn at de er på lista i programmet, med status "Klar". Det har kommet opp et koordinatfelt, men fremdeles bare bakgrunnkart. Det er en eller annen aktivator jeg ikke finner.

Screenshot_20250923_090443_OpenCPN.jpg

Screenshot_20250923_090349_OpenCPN.jpg

Steihy skrev for 1 time siden:

Jeg finner ikke ut av dette. Lastet ned programmet, og kjøpte Norge i 5 deler på o-charts. Fått de over, sånn at de er på lista i programmet, med status "Klar". Det har kommet opp et koordinatfelt, men fremdeles bare bakgrunnkart. Det er en eller annen aktivator jeg ikke finner.

Screenshot_20250923_090349_OpenCPN.jpg

Du er veldig nær her! Trykk på kartet du ønsker å installere, f.eks. Østfold-Oslo-Agder. Da kommer det opp en knapp under vinduet - omtrent der det står "klar" som det står "installér valgt kart" eller noe liknende på. Trykk på den og la det gå sin gang. Deretter "OK" og så blir det installert. 

Manualen var lett å finne, det var ikke like lett å bruke den. Jeg kjenner ikke igjen alle beskrivelsene. Jeg har prøvd slik Range Rover beskriver, men ender da opp med en side som er helt død, ingen aktive valg. For å komme ut må jeg trykke meg tilbake, og havner på forsida med bakgrunnskartet. 

Screenshot_20250923_121239_OpenCPN.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...