Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

jerognal skrev for 14 timer siden:

Jaja er det tæret hull i blokka har den hatt sørgelig stell mtp nye anoder. Min forrige F50 hadde tæring på eksos. Der var anodene totalt opptæret. Det var et dårlig kjøp. Min nåværende F50 2000 mod. hadde ikke engang rust på boltene i eksosen. Den har hatt jevnlig service.

Alle motorer må vedlikeholdes. Selv Yamaha.

Et par naboer på hytten har hatt totalhavari på MErcury 4-t. Han ene kjøpte ny Mercury. Den havarerte igjen i sommer. 1 år gammel motor. Vet ikke hva som skjedde, men MErcury skal aldri i mitt eie.

Min Mercury F115 er nå over 5 år gammel, og funker som ny. Jeg kjenner en del folk med forskjellige Mercury-motorer, 50-350 hk. Noen er 10-15 år gamle, og flere er til og med chippet/omprogrammert til mere effekt.

Svært lite problemer med Mercury generelt, det er iallefall min oppfatning. Selv for motorer som ikke er til årlig service hos forhandler. Så personlig ser jeg ingen grunn til bekymring for en sådan motor. Ingen merker er helt feilfrie, det kan jeg iallefall garantere, kanskje med unntak av Honda :saint: Har jobbet litt på Mercury, Suzuki og Yamaha verksteder, og har selv hatt alle merker unntatt Yamaha (og da Selva naturligvis).

Teerex

Teerex

Jaja er det tæret hull i blokka har den hatt sørgelig stell mtp nye anoder. Min forrige F50 hadde tæring på eksos. Der var anodene totalt opptæret. Det var et dårlig kjøp. Min nåværende F50 2000 mod. hadde ikke engang rust på boltene i eksosen. Den har hatt jevnlig service.

Et par naboer på hytten har hatt totalhavari på MErcury 4-t. Han ene kjøpte ny Mercury. Den havarerte igjen i sommer. 1 år gammel motor. Vet ikke hva som skjedde, men MErcury skal aldri i mitt eie.

Min Mercury F115 er nå over 5 år gammel, og funker som ny. Jeg kjenner en del folk med forskjellige Mercury-motorer, 50-350 hk. Noen er 10-15 år gamle, og flere er til og med chippet/omprogrammert til mere effekt.

Svært lite problemer med Mercury generelt, det er iallefall min oppfatning. Selv motorer som ikke er til årlig service hos forhandler. Så personlig ser jeg ingen grunn til bekymring for en sådan motor. Ingen merker er helt feilfrie, det kan jeg iallefall garantere, kanskje med unntak av Honda :saint: Har jobbet litt på Mercury, Suzuki og Yamaha verksteder, og har selv hatt alle merker unntatt Yamaha (og da Selva naturligvis).

Teerex

Teerex

Min Mercury F115 er nå 5 år gammel, og funker som ny. Jeg kjenner en del folk med forskjellige Mercury-motorer, 50-350 hk.

Noen er 10-15 år gamle, og flere er til og med chippet/omprogrammert til mere effekt.

Svært lite problemer med Mercury generelt, det er iallefall min oppfatning. Selv motorer som ikke er til årlig service hos forhandler. Så personlig ser jeg ingen grunn til bekymring for en sådan motor. Ingen merker er helt feilfrie, det kan jeg iallefall garantere, kanskje med unntak av Honda :saint: Har jobbet litt på Mercury, Suzuki og Yamaha verksteder, og har selv hatt alle merker unntatt Yamaha (og da Selva naturligvis).

Teerex

Teerex

Min Mercury F115 er nå 5 år gammel, og funker som ny. Jeg kjenner en del folk med forskjellige Mercury-motorer, 50-350 hk.

Noen er 10-15 år gamle, og flere er til og med chippet/omprogrammert til mere effekt.

Svært lite problemer med Mercury generelt, det er iallefall min oppfatning. Selv motorer som ikke er til årlig service hos forhandler. Så personlig ser jeg ingen grunn til bekymring for en sådan motor. Ingen merker er helt feilfrie, det kan jeg iallefall garantere, kanskje med unntak av Honda :saint: Har jobbet litt på Mercury, Suzuki og Yamaha verksteder.

Teerex

Teerex

Svært lite problemer med Mercury generelt, det er iallefall min oppfatning. Selv motorer som ikke er til årlig service hos forhandler. Så personlig ser jeg ingen grunn til bekymring for en sådan motor. Ingen merker er helt feilfrie, det kan jeg iallefall garantere, kanskje med unntak av Honda :-) Har jobbet litt på Mercury, Suzuki og Yamaha verksteder.

• Create New...