Jump to content

Edit History

KC-

KC-

Heisann 

Jeg bor i Bærum og har veldig lyst å skaffe meg en liten båt og båtplass et sted i nærheten. Tenker et sted strekningen fra Fornebu og utover mot asker og Røyken hadde vært passende. Jeg har aldri leid båtplass før, og lurer derfor på om noen har råd.  Har tittet litt rundt på forskjellige båtforeningers nettsider, og skjønner at det er en del generelle regler og krav for å være i båthavn, men også at det kan være en del spesifikke ting her og der. 

Litt generelt lurer jeg på noen punkter: 

- Hva er egentlig "gjengs leie" for en båtplass en sesong til en liten båt, typ 17 fots rana eller liknende ? Jeg er jo helt blank på dette, så fint å ha en viss anelse så man ikke ender opp med å betale dobbel pris... Skjønner at det kan variere mtp på servienivå i havnene etc. 

- Hva er en longsideplass?

- Er det kun viktig hvor bred båten er? Ser de aller fleste båtplasser oppgis i bredde.  

- Setter ellers pris på tips om hva jeg burde være oppmerksom på eller se etter på jakt etter båtplass. 

KC-

KC-

Heisann 

Jeg bor i Bærum og har veldig lyst å skaffe meg en liten båt og båtplass er sted i nærheten. Tenker et sted strekningen fra Fornebu og utover mot asker og Røyken hadde vært passende. Jeg har aldri leid båtplass før, og lurer derfor på om noen har råd.  Har tittet litt rundt på forskjellige båtforeningers nettsider, og skjønner at det er en del generelle regler og krav for å være i båthavn, men også at det kan være en del spesifikke ting her og der. 

Litt generelt lurer jeg på noen punkter: 

- Hva er egentlig "gjengs leie" for en båtplass en sesong til en liten båt, typ 17 fots rana eller liknende ? Jeg er jo helt blank på dette, så fint å ha en viss anelse så man ikke ender opp med å betale dobbel pris... Skjønner at det kan variere mtp på servienivå i havnene etc. 

- Hva er en longsideplass?

- Er det kun viktig hvor bred båten er? Ser de aller fleste båtplasser oppgis i bredde.  

- Setter ellers pris på tips om hva jeg burde være oppmerksom på eller se etter på jakt etter båtplass. 

• Create New...