MR Swe Startet 19.November.2020 Link til dette innlegget Startet 19.November.2020 Hei. Tenkte handle inn en ipad og ha navionics på den og bruke som kartplotter. Hvilken type av ipad klarer jeg meg med. Og må jeg ha sim kort eller er det gps i feks de ipad 32gb til 3990 på elkjop? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 19.November.2020 Link til dette innlegget Svart 19.November.2020 Hvorfor en dyr iPad? Bedre å kjøpe en billig Andriod Tab. Desse har som regel alltid GPS. Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 19.November.2020 Link til dette innlegget Svart 19.November.2020 Du må nok velge modellen med WiFi + Cellular for å få innebygd GPS. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
mingebretsen Svart 19.November.2020 Link til dette innlegget Svart 19.November.2020 (redigert) Må ha sim kort versjonen når det gjelder iPad. Eventuelt bruke ekstern gps antenne trådløst koblet til. Ingen erfaring med android, men iPad fungerer bra værtfall. Kan kikert klare deg med en relativt gammel enhet, men de er nokså stive i pris, selv brukt. Derfor valgte jeg en ny. Bedre batteri og skjerm. Redigert 19.November.2020 av mingebretsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 19.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2020 Er svigers som skal ha den og er bare ipad som gjelder der. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 19.November.2020 Link til dette innlegget Svart 19.November.2020 Ok.. Men da må du passe på at det er utgaven som du kan sette i simkort siden Gps'en ligger i simkort-modulen. Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 20.November.2020 Link til dette innlegget Svart 20.November.2020 iPad med WiFi + Cellular for å få innebygd GPS. Vær obs på at du trenger et 2A ladepunkt der du skal bruke den som kartplotter, de sluker strøm når du bruker dem som kartplotter. Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Jallen Svart 20.November.2020 Link til dette innlegget Svart 20.November.2020 Du kan kjøpe en Bad Elf GPS mottaker, hvis du ikke har Cellular på IPadèn. Funker bra for meg. https://www.kjell.com/no/produkter/mobilt/gps/gps-mottakere/bad-elf-gps-mottaker-med-lightning-kontakt-p32180 Sitér dette innlegget Link to post
Thnic Svart 20.November.2020 Link til dette innlegget Svart 20.November.2020 Har brukt en Ipad mini m/cellular men uten simkort og abonnement, som er noen år "gammel" og den virker bra. Kobler til 12v uttak på styrekonsoll med lader for sigarett tenner i bil. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 20.November.2020 Link til dette innlegget Svart 20.November.2020 @ThnicJa, du trenger ikke å bruke simkort for å få Gps til å virke, men du må ha iPad med mulighet for simkort siden Gps'en ligger i simkort-modulen. Eller gjøre som @Jallenog kjøper ekstern Gps. Sitér dette innlegget Link to post
nie Svart 20.November.2020 Link til dette innlegget Svart 20.November.2020 MR Swe skrev for 18 timer siden: Er svigers som skal ha den og er bare ipad som gjelder der. Bytt til en Svigermor som liker Android Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 20.November.2020 Link til dette innlegget Svart 20.November.2020 (redigert) MR Swe skrev for 19 timer siden: Er svigers som skal ha den og er bare ipad som gjelder der. Det er legitim grunn :) Tolker det slik at svigers kanskje ikke er it-eksperter og at du fort blir support om det er noe, stemmer det? Da ville jeg sterkt anbefale å kjøpe en med sim kort, og derfor innebygget GPS. En ekstern gps antenne vil falle ut fra tid til annen, og det er en kilde til irritasjon - og jobb for deg. Redigert 20.November.2020 av Havelle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 20.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2020 Takker- Da skal den info med simkort gis vider :-) Havelle: Ingen kommentar ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.