Jump to content

Er det strøm på bryggene på Steilene nå?

Kjettingkasse

Recommended Posts

• 3 uker senere...
1 hour ago, Kjettingkasse said:

Båt på vannet på vinteren gir fine opplevelser

Tiltredes :-)  Jeg synes jule/nyttårsturen vår til Göteborg for noen år siden var den fineste jula på en god stund (men det spørs om familien er samstemt i dét, for det er blitt lagt ned veto når jeg har foreslått å gjenta den).  Jeg har også gode minner om å sitte i åpen cockpit i mørketiden i Nord-Norge, styre etter fyrlykter (slå hver gang fyrlykta skiftet karakter fra hvitt til grønt eller rødt) og det finnes vel ikke bedre sted for å nyte nordlyset (nå har vi cockpittelt, langt mer behagelig, men jeg synes litt av gleden med å seile i mørket har forsvunnet).  Jeg seilte nylig oppover svenskekysten, og ble i godt humør av å se juledekorasjonen lyse opp på diverse øyer.

Det finnes mange typer båtfolk.  De vi kjøpte huset av hadde hatt relativt seilbåt i mange herrens år, men så vidt jeg kunne skjønne hadde de aldri vært utenfor Indre Oslofjord.  En annen gang inviterte vi folk fra klassen til en av mine sønner på båttur i februar, det var vel omtrent forventelig at ingen kom - men jeg snakket med noen foreldre på telefon, de hadde selv seilbåt og mente de var "båtfolk", men de så overhodet ikke noen som helst mening med å være på båt i februar :-)

Men det er vel litt utenom trådtema.  Jeg mener å ha vært flere ganger vinterstid på Steilene, men jeg har aldri opplevd at sanitærbygningen har vært stengt - men i fjor vinter manglet det vann, så da burde det jo egentlig ha vært stengt.  Kanskje de mangler frostsikring på vannsystemene?

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...