eapett
Komodo skrev On 8/2/2021 at 9.14:Dette blir bunnsolid! Godt å vite at skroget er skadefritt, helt og solid i bunnen. Skjer det noe senere blir det veldig mye lettere å reparere fra utsiden.
Absolutt.. men det blir nok en runde utvendig men tenker å få stringere og skott i skroget først.. slik at det kan håndteres.
Siste nytt:
Treverk fjernes fra speilet, "enkel" jobb., jeg snitter/ruter opp finerplaten med sirkelsaga, så er det bare å meisle ut delene med tappjærn og hammer. Speilet består av to lag finer, med ett mellomsjikt glassfiber.
ca halvveis:
Etter noen timer bannskap og svette, resten blir tatt med slipemaskinen..
Neste steg blir sliping av hele speilet så det blir klart for ny kjerne og forsterkninger. og selvfølgelig tetting av drevhullet..
Her vises såvidt ett blyantmerke som er ca høyden på speilet til xl stamme, oppgitt til 635mm i brosjyren til suzuki, mens mål-tegningen viser 628mm fra undersiden av kavitasjonsplate til anlegg i motorbraketten. hva velger man da?
Til kjerne har jeg handlet inn noen biter med Mycell 130kg/m3, 15mm tykkelse, Planen er 2lag, ytterlaminat- mycell- mellom laminat - mycell -innerlaminat.
Det må da bli tilstrekkelig for den lille hjulvispen jeg skal ha bakpå. Speilet skal selvfølgelig knyttes til stringerene som går fremover i båten, men også motorbrønn og dekk på tvers, det skal bli sterkt nok tenker jeg.
Som en liten kuriositet dukket denne opp i posten, jeg liker selvfølgelig fart, og vil ha motor i riktig høyde. Manuell "lift" 6" setback og 4" justering opp/ned.