Mye jobb Startet 21.November.2020 Del på Facebook Startet 21.November.2020 Jeg har skrudd av innvendig vinduslister Joda 24. Hvordan får jeg av listene på utsiden så jeg kan få ut vinduer. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 21.November.2020 Del på Facebook Svart 21.November.2020 Da er resten i et stykke og må bare kiles ut. Bruk små tre kiler for å løsne å kanskje en skarp kniv for å kutte pakningen som ligger imellom plast og vindu. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Mye jobb Svart 21.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2020 Løsner den lista på utsiden da? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 21.November.2020 Del på Facebook Svart 21.November.2020 (redigert) Vinduer er antakelig produsert av Golar . Da er utvendig list og glass et stykke . Fra fabrikken vindu montert første gang med en pakning som blir som tygge gummi. Vinduer henger ganske bra i denne butyl pakningen så trykk innenfra hjelper for å løsne. Så spørs det da om det har vært et naut med noe annet tetteguffe i ettertid. Da må det jobbes mye for å få ut vinduet. Redigert 21.November.2020 av Knude (see edit history) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Mye jobb Svart 26.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2020 Ser ut til å være en gummilist rundt hele vinduet. Tar gummilist ut fra vinduet ser jeg det er grønnt mellom vindusglass og list på utsiden. Er redd for å knekke vindusglasset? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 27.November.2020 Del på Facebook Svart 27.November.2020 Vinduet knekker nok ikke men sørg for å ha en hjelper på utsiden og gjør som Knude nevner, å føre et høvelig verktøy under listen til det slipper taket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.