Båtmannen200 Startet 21.November.2020 Link til dette innlegget Startet 21.November.2020 Jeg skal vinterkonservere en Yamaha F115 (2007) firetakter som skal stå ute i vinter. Jeg kommer imidlertid ikke til ned nederste skruen for dekslet som sitter foran forgasseren. Er det noen som vet hvor viktig det er om man sprayer Fogging Oil i forgasseren før vinteren? Har også lest noen steder at man skal tømme forgasseren, som her: https://www.batliv.no/allerbm-bm-bladarkiv-finnes/vinterhvile-for-firetakteren/675094 Er dette nødvendig? Jeg finner ikke noen beskrivelse på hvordan man gjør dette i bruksanvisningen til Yamaha. Samme spørsmål gjelder også bensinfilteret. MÅ dette tømmes før vinteren? Tusen takk til alle som tar seg tid til å svare :) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.November.2020 Link til dette innlegget Svart 21.November.2020 Fogging oil er sikkert bra. Om du ikke får tømt forgasseren, koble fra bensintilførselen og la motoren gå på hurtig tomgang til den stopper. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.