Kennien Startet 24.November.2020 Link til dette innlegget Startet 24.November.2020 Hei Det er snakk om en 21 fots båt med påhengs (150 hk) , hvor det idag bare er ett stort batteri på 105 ah. Siden jeg bytter ut alt det elektriske vurderer jeg å kjøpe 1 ekstra batteri til kun start av motoren. Ved hjelp av et slikt VSR rele. Men syns egentilg båten ikke fortjener dette , og lurer på en løsning med alltid ha et nytt/bra stort batteri og en startbooster/starthjelp med innebygget batteri som jeg kan ta med i bilen når jeg skal bruke båten. Penger er ikke temaet , det er mer at jeg helst ikke vil installere all slags som vanskeliggjør å låne bort båten og slike ting. Og ting som kan gå i stykker på en dag det ikke passer. Ser for meg noen timers bruk uten at motoren står igang : *Wallas 2400 *Stereo *Lys ( 3-4 lamper innvendig ) Spørsmålet er vel egentlig om dette er en enkel og bra løsning og om en startbooster er sterk nok til å dra igang en 150 hester ved tomt 105ah batteri ? Må uansett velge det ene eller det andre , å bare ha 1 batteri er nesten litt galskap spør du meg. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 24.November.2020 Link til dette innlegget Svart 24.November.2020 Ville gått for VSR i stedet for å styre med en starbooster. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 24.November.2020 Link til dette innlegget Svart 24.November.2020 Ville definitivt satt inn et ekstra batteri og VSR. Det er jo temmelig ‘idiotsikkert’ og må være enklere å betjene enn startbooster for evt heldiggriser som får låne båten. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 24.November.2020 Link til dette innlegget Svart 24.November.2020 Lithium Startbooster er genialt og burde ikke ha noe som helst problem med å starte en bensinmotor. Starta flere dieselmotorer med min. Men separat start og forbruk med vsr er vel å foretrekke i denne sammenhengen, spesielt den dagen man har glemt å lade boosteren eller den blir liggende igjen i bilen. Litt mindre knot og alltid sikker start, eneste ulempe er vel kostnad/vekt. Sitér dette innlegget Link to post
Kennien Svart 26.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2020 Takk for svar Har bestemt meg for det motsatte , startbooster it is Noen som vet tykkelse på + kabelen som går mellom batteri og hovedstrømbryter ? Dvs hvor mye Ampere trekker egentlig en 150 utenbordsmotor under start ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.