Jump to content

Seperate batterier eller ett batteri + startbooster

Kennien

Recommended Posts

Hei

Det er snakk om en 21 fots båt med påhengs (150 hk) , hvor det idag bare er ett stort batteri på 105 ah.

Siden jeg bytter ut alt det elektriske vurderer jeg å kjøpe 1 ekstra batteri til kun start av motoren. Ved hjelp av et slikt VSR rele.

Men syns egentilg båten ikke fortjener dette , og lurer på en løsning med alltid ha et nytt/bra stort batteri og en startbooster/starthjelp med innebygget batteri som jeg kan ta med i bilen når jeg skal bruke båten. Penger er ikke temaet , det er mer at jeg helst ikke vil installere all slags som vanskeliggjør å låne bort båten og slike ting. Og ting som kan gå i stykker på en dag det ikke passer.

Ser for meg noen timers bruk uten at motoren står igang :

*Wallas 2400

*Stereo 

*Lys ( 3-4 lamper innvendig )

Spørsmålet er vel egentlig om dette er en enkel og bra løsning og om en startbooster er sterk nok til å dra igang en 150 hester ved tomt 105ah batteri ?

Må uansett velge det ene eller det andre , å bare ha 1 batteri er nesten litt galskap spør du meg.

Lithium Startbooster er genialt og burde ikke ha noe som helst problem med å starte en bensinmotor. Starta flere dieselmotorer med min. Men separat start og forbruk med vsr er vel å foretrekke i denne sammenhengen, spesielt den dagen man har glemt å lade boosteren eller den blir liggende igjen i bilen. Litt mindre knot og alltid sikker start, eneste ulempe er vel kostnad/vekt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...