Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

adundas skrev On 27.11.2020 at 17.48:

Jeg har ikke peiling på dette, så jeg aner ikke. Visste ikke at det fantes gelcoatsparkel. Hva er fordeler/ulemper gelcoatsparkel vs epoxysparkel?

Edit: surfet litt rundt, og det virker som om gelcoatsparkel ikke anbefales under vannlinjen. Stemmer ikke dette, da?

Der finishen er viktig bruker man gelcoatsparkel. Jeg har brukt det både over og under vannlinjen siden det aldri har vært eller skal være noe bunnstoff på skroget mitt. Med litt vannsliping og polering kan man knapt nok se at det har vært noen skade der.

Men ellers hvis skadestedet uansett skal dekkes av primer og bunnstoff så er det vel like greit å bruke glassfibersparkel eller epoxysparkel. 

Hvis skaden er veldig overfladisk kan man jo bruke gelcoatsparkel naturligvis. 

Teerex

Teerex

adundas skrev On 27.11.2020 at 17.48:

Jeg har ikke peiling på dette, så jeg aner ikke. Visste ikke at det fantes gelcoatsparkel. Hva er fordeler/ulemper gelcoatsparkel vs epoxysparkel?

Edit: surfet litt rundt, og det virker som om gelcoatsparkel ikke anbefales under vannlinjen. Stemmer ikke dette, da?

Der finishen er viktig bruker man gelcoatsparkel. Jeg har brukt det både over og under vannlinjen siden det aldri har vært eller skal være noe bunnstoff på skroget mitt. Med litt vannsliping og polering kan man knapt nok se at det har vært noen skade der.

Men ellers hvis stedet uansett skal dekkes av primer og bunnstoff så er det vel like greit å bruke glassfibersparkel eller epoxysparkel. 

• Create New...