
Chrisa
Mort1 skrev for 3 timer siden:Maritim Diesel i Bergen, Vestfold ElektroDiesel i Stokke, Minges Universaldiesl i østfold, bla.
Det var også et verksted i Kristiansand som utførte slikt tidligere, men husker ikke navnet....
Når du har tatt pumpen ut av motoren, kan du trykke på støterene, og kjenner da om det er knekt fjær til støter, eller om støter eller plunger har skjært seg/rustet fast. Hvis plunger eller støter sitter fast, så henger de i øvre posisjon.
Problemet kan muligens også ligge i rullene til støterene, montert delvis inne i støter, de er ikke avbildet på tegningen din, alternativt kamakslingen som driver pumpen kan ha slitt kam.
Har du startet motoren på de 2 som får diesel, og kunne du da evt regulere turtallet?
okai. ja, har startet. Gikk grovt, men kunne regulere turtallet. motoren var vanskelig å stoppe. Stopphendelen som er koblet til pumpa fungerte ikke som den skulle. Så stoppet motoren ved å kvele dieseltilførselen.
tatt ut pumpa. Kammen er helt fin. Pumpa ser også fin ut. Alt fjærer som det skal sett utenifra. Fra utsiden ser det ikke ut som noe sitter fast. Syl 2 og 3 spruter pent som de skal. Så er vel ett eller annet tett eller noe i pumpa til syl 1 da.