Mastiff
@Eika Formen på taket mitt (med lang utstikker, som ei skyggelue) gjorde at det ble veldig lite strølys på dekket da jeg hadde lysbjelken rett bak knekken. Men jeg skal prøve ut både takmontering og montering på fordekket før jeg borer et eneste hull. Jeg landet på fire ekstralys fra Biltema, som jeg har bestilt xenon-sett til fra Alibaba, av en type @Napoli anbefalte som grei kvalitet. Dermed får jeg fire ganske kraftige lykter for så vidt over den prisen jeg betalte for den lysbjelken fra Jula som jeg ikke var fornøyd med.
Som bildet viser, kan jeg sett to stykker foran luka på dekket. Hvis jeg skal ha flere der, må jeg nok sette to på selve luka, sånn at de ikke smeller i fortøyningsfestet når jeg åpner den, eller så må jeg lage en slags brakett for å ha fire foran luka. Men mer sannsynlig er vel en kombinasjon, med to på lanternebylen som lyser langt fram, og så to på dekket framme som lyser litt mer nedover. Men jeg regner med å bruke en lang kveld på å eksperimentere. Hvis bare kulingen og regnet kan gi seg...