tobixen
Jeg har sagt opp ICE-abonnementet, uten dekning i Sverige og Danmark har det ikke verdi for meg lengre - da er jeg bedre tjent med et allminnelig mobilabonnement som fungerer i hele EU.
Rekkevidden på 450 MHz-båndet er langt mer enn med vanlige mobilfrekvenser, og det har tidvis gitt meg noe merverdi sammenlignet med et vanlig mobilabonnement - men i Norge oppholder jeg meg stort sett innaskjærs og innenfor mobildekning. Dessuten, skal man ha en opplevelse av "fungerende internett" på 450 MHz-båndet, så er man omtrent avhengig av at ingen andre bruker samme basestasjon til samme tid. Jeg har svært ofte opplevd de-facto nedetid på ICE-nettverket. Jeg husker en gang vi dro til Skagen midt i fellesferien, det var ikke nubbsjans til å komme online over ICE - men jeg har hatt noe glede av ICE på Østersjøen i år, bl.a. da vi seilte motvind og havnet på Bornholm. Selv da, for mitt vedkomne er dette snakk om noen få timer pr år at ICE har fungert uten at internett over vanlig mobiltelefoni har fungert.
IPv6 har de heller ikke fått til. Jeg ble lovet å få være pilotkunde på IPv6, men har ikke hørt noe mer der.