Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

Kjølen kan være vel så viktig som fremdriftssystemet når det gjelder mavøvrering.

Jeg har båt med rett aksel og kjøl. Problemet mitt er  at mesteparten av kjølen er akter, samtidig som jeg har stort vindfang foran. Rett og slett umulig å manøvrere i strøm og sidevind. Litt kjøl foran hadde sannsynligvis gjort det hele mye enklere. Har ikke prøvd det, men tipper at drevbåt med flat bunn kan være ganske vanskelig . .

På den annen side, båten min er grei når det gjelder å manøvrere ut med spring. Men inn i båsen på tvers av vind og strøm er like spennende hver gang. Spennende også for han i nabobåsen, men sånn har vi blitt godt kjent med hverandre :lol: . .

NilsPils

NilsPils

Kjølen kan være vel så viktig som fremdriftssystemet når det gjelder mavøvrering.

Jeg har båt med rett aksel og kjøl. Problemet mitt er  at mesteparten av kjølen er akter, samtidig som jeg har stort vindfang foran. Rett og slett umulig å manøvrere i strøm og sidevind. Litt kjøl foran hadde sannsynligvis gjort det hele mye enklere. Har ikke prøvd det, men tipper at drevbåt med flat bunn kan være ganske vanskelig . .

På den asnnen side, båten min er grei når det gjelder å manøvrere ut med spring.

• Create New...