Jump to content

Yamaha 9.9 sport forgasser issue.

Arild81

Recommended Posts

Har en 9.9 sport med 20hk forgasser. I år har jeg hatt en del problemer med kaldstart og tomgang når den er kald. Også ved full fart et par min så mister den turtall og jeg må pumpe litt på blæra på slangen for å få opp turtallet igjen. Hadde den i deler alt er gjort rent med forgasser rens og trykkluft. 

Men flottøren beveger seg treigt og åpner lite. Tok opp original forgasseren (9.9) der beveger flottøren seg mye mer og åpner og lukker veldig lett.

Spørsmålet er: skal 20hk forgasseren være slik? Skal de være så forskjellige? 

Redigert av Arild81 (see edit history)
mrmartin123 skrev for 4 timer siden:

biltema er dritt!!!!!!!!

Nei, det er det ikke. Men ikke alt de selger er like bra.

S/Y Vega skrev 1 time siden:

Flottøren skal bevege seg lett og ledig. Gjør den ikke det så får du problemer med drivstofftilførselen. 

Enig! Du må finne ut hvorfor den beveger seg dårlig og fikse det. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Var innom kr.sand bådsenter i dag, viste de begge forgasseren. Nåla som var gåen. En liten sort plast/gummi knott på toppen av nåla hadde svellet så den klarte ikke bevege seg fritt. Fikk ny nål. Har ikke montert enda, men han var sikker på at det var problemet. Men mente årsaken var etanolen som tilsettes bensinen, det gjorde at plast/gummi svellet... 

Legger ved bilder når jeg har demontert igjen ?

index skrev 58 minutter siden:

Det høres sannsynlig ut. Rart at de ikke bruker etanolbestandig gummi da, det burde nesten være en selvfølge. Hvis ikke, må du nesten holde deg til 98 oktan, da denne er uten etanol. Bare fordeler ifm vinterlagring også.

Hva om man tilsetter sta-bil storage? Gjerne bruke det hele året? Eller annet lurium? 

Arild81 skrev for 1 time siden:

Var innom kr.sand bådsenter i dag, viste de begge forgasseren. Nåla som var gåen. En liten sort plast/gummi knott på toppen av nåla hadde svellet så den klarte ikke bevege seg fritt. Fikk ny nål. Har ikke montert enda, men han var sikker på at det var problemet. Men mente årsaken var etanolen som tilsettes bensinen, det gjorde at plast/gummi svellet... 

Legger ved bilder når jeg har demontert igjen ?

Se bilde for forskjell på nåla. Nå beveger flottøren seg fint opp og ned igjen. 

IMG_20201207_145355.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...