Jump to content

Edit History

Knude

Knude

Longtail er egentlig perfekt for den kysten som vi oppholder oss. Tidevann på over tre meter innenfor samme døgn . Grunne sandbanker som flytter seg fra år til år. Hender ofte vi kjører med bøylen under propellen helt nedi sanden. Gutta med store motorer har girskift. Vi har bare 12 hk dieselmotor å da er ikke det vanlig. Lang trening gir at du også kan rygge ved å legge stilken langs skutesiden men det har jeg til nå ikke tort å prøve.  Vi har det som fiskeriene bruker men gutta som kjører turister har Isuzu diesel på borti 100 hk. De har gearskift og selvstarter. Vi sveiver....... Det brukes også mye påhengere men der må impeller byttes flere ganger i året da det stadig kommer sand inn i kjølvannet.  Tror ikke oppsettet er førstevalget i Norge.

Men fy fela å tøft om en bygget en sånn båt i Norge å utstyrte den med en diesel på stilk .

 

Blir tøft det du bygger også. Ser frem til å følge!

Knude

Knude

Longtail er egentlig perfekt for den kysten som vi oppholder oss. Tidevann på over tre meter innenfor samme døgn . Grunne sandbanker som flytter seg fra år til år. Hender ofte vi kjører med bøylen under propellen helt nedi sanden. Gutta med store motorer har girskift. Vi har bare 12 hk dieselmotor å da er ikke det vanlig. Lang trening gir at du også kan rygge ved å legge stilken langs skutesiden men det har jeg til nå ikke tort å prøve.  Vi har det som fiskeriene bruker men gutta som kjører turister har Isuzu diesel på borti 100 hk. De har gearskift og selvstarter. Vi sveiver....... Det brukes også mye påhengere men der må impeller byttes flere ganger i året da det stadig kommer sand inn i kjølvannet.  Tror ikke oppsettet er førstevalget i Norge.

Men fy fela å tøft om en bygget en sånn båt i Norge å utstyrte den med en diesel på stilk .



×
×
  • Create New...