Buster L Mercury
Det blir nok ikke mer glassfiberduk på denne båten. Ble rimelig frustrert for å si det litt forsiktig.
En remse under midten får holde.
Burde sikkert vært to personer på denne jobben, og hatt litt mer varme i garasjen.
Som dere vet så kan man ikke blande for mye om gangen for da blir det varmt i boksen. Så jeg gjorde som på videoen på West. La ut duken på tørr båt, ett lag herdet epoxy under. Så helte jeg (Axson) epoxy oppå den tørre duken. På videoen så stryker man elegant epoxy utover med en skrape og duken ligger i ro. Slik er det ikke i virkeligheten. Duken krøller og flytter seg. Så jeg gikk over til å helle blandingen utover i striper for deretter å gå på med en vanlig rulle av den lille smale typen, en skumgummirulle. Nå begynte det å renne nedover sidene på båten så jeg fløy rundt som "ojoj" for å begrense skadene. Deretter måtte jeg blande mer epoxy for jeg hadde bare dekket 25%. Mens jeg blandet neste pøs så begynte forrige sats å bli seig, så nå ble dette klister før jeg hadde fått ut all luft. Slik fortsatte det 3-4 ganger og brått var klokka to på natta og jeg skulle på jobb noen timer senere.
Jeg måtte forresten bruke varmepistol noen ganger for å smelte epoxy som hadde stivnet i tykke lag.
Som dere forstår, dette er ikke noe for meg.... ?
Det blir ikke bunnstoff eller lignende på denne båten. Den blir beiset og lakket med polyurethanelakk. Den stripa under midten blir knapt synlig, heldigvis.