Jump to content

Trenger fortinnet 3x1,5 kabel - hvor er best og billigst?

Napoli

Recommended Posts

Har kikket litt etter 3x1,5 kabel fortinnet. Denne skal ligge i en kanal under dekk, som det alltid er litt vann i, og dermed alltid litt bensin, såpe + alt annet flytende som kan samle seg under dekk på en åpen båt. 

Det eneste jeg fant som kunne brukes var denne fra flak, men den var dyr.

Fins det andre og rimeligere løsninger, som vil gjøre nytten?

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

PostIT skrev 40 minutter siden:

3-leder er ikke så vanlig på kabler som brukes hovedsakelig til 12v.

Hva med å vare kjøpe 3 ganger lengden du trenger  av denne?

https://www.maritim.no/kabel-fortinnet-bla-1-5-mm

Dette er en gammel båt (Boston Whaleren i signaturen min), og kabelen blir liggende synlig der den kommer ut. Så har mest lyst til at den skal være så "ryddig" som mulig. Er derfor jeg prøvde å finne en 3-leder. Den skal styre ankerlys og navigasjonslys med felles jord.

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Whaler Central - Boston Whaler Boat Information and Photos - Discussion  Forum: Control Cable Rigging for 1993 Evinrude 88 HP

Kabelen kommer ut av tunellen foran her, og skal opp til lanternen på høyre side i bildet, samt strømkoblingen helt til høyre i bildet. Bildet er ikke av min båt, men rotet akter er tilsvarende... 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...