tobixen
19 minutes ago, index said:Joda, kun et eksempel. Vil tro det er mange myntvaskerier i sentrum.
Myntvaskerier er faktisk ikke så vanlig i Norge. De aller fleste i Norge har vaskemaskin hjemme. Ja, i disse dager har vel de fleste i EU vaskemaskin hjemme. Det er faktisk flere myntvaskerier i Oslo enn hva jeg hadde trodd, men de ligger ikke nært sjøen, og det er ingen som er nærmere enn Clean Kokos så vidt jeg kan se.
Myntvaskerier er generelt sett ikke så vanlig nå for tiden - jeg har lett etter myntvaskerier i København og Szczecin når havna jeg lå i ikke hadde vaskemaskin, men endte i begge tilfellene opp med å ta jolle til nabohavna i stedet for å ta meg til nærmeste myntvaskeri. (I Polen var det forøvrig få gjestehavner som hadde vaskemaskin).
Men tema for tråden var strengt tatt ... hvilke gjestehavner i indre Oslofjord er det som har vaskemaskin? Dette er et interessant spørsmål uavhengig av hvordan jeg løser mine behov nå i dag. Er det ingen andre enn de jeg allerede kjenner til? Kanskje det finnes noe på Vollen? (men der gynger det veldig ...)
Myntvaskerier i Oslo sentrum er strengt tatt et sidespor, for å kunne benytte slike må man først finne seg en havn i Oslo sentrum, Aker Brygge er vel eneste mulighet for annet enn raske av- og påstigninger, Aker Brygge er sesongstengt, og når de åpner, så har de vaskemaskin ...