Jump to content

Lime på skrogkledning som allerede har lim?

tom Cognac

Recommended Posts

Jeg skal trekke om forpiggen i min båt (Flipper 640 HT) med ny skrogbekledning i forpiggen. Jeg har lyst til å kle om med Eva teak (https://www.biltema.no/batutstyr/teak-detaljer/teakplanker/eva-teak-2000043727) siden denne er natet. Jeg har også sett på Isi teak (https://www.watski.no/isiteek-60-syntetisk-teak-11ruI), men den er svinaktig dyr. Jeg har sett i noen eldre brosjyrer at bl.a svenske Maxi båtene og finske Elegantia har teaklister (med svarte nater?) horisontalt i båtene sine. Eva teaken kan gi noe av samme effekten tror jeg. Nå er det sånn at Eva teaken har lim på baksiden. Det er bare å rive av et dekkpapir og lime fast. I motsetning til når man limer på skumbelagt skai hvor man bruker kontaktlim på begge flater. Det jeg lurer på er:

Kan jeg legge kontaktlim på begge flater av Eva teaken og lime som om det var ordinær skrogbekledning? Hvordan vil limet som allerede er på Eva teaken evt reagere? Er det noe som har noen meninger om dette? 

jeg tørker ut på land....!

M/S AIOLOS skrev for 13 timer siden:

Jeg ville gjort skikkelig rent og fjernet alle limrester som du ellers gjør hvis du vil ha et perfekt resultat

Det medfører mere arbeid, men høres ganske fornuftig ut. Kanskje jeg går for denne løsningen :smiley:

Roger jo skrev for 12 timer siden:

Det må prøves først på en bit.

kan hende at limet på Eva teaken  sipper P.G.A. kontaktlimet.

Jeg tror kanskje jeg forsøker dette først, så fjerne alt lim fra Evateaken, da her jeg rent underlag på teaken jeg skal lime på :smiley:

Ttopp skrev for 11 timer siden:

Hva med å lime på isolasjon først å så Eva teak utenpå dette?

Båten blir bare brukt om sommeren når det er godt vær, det er ingen bo-båt som jeg skal reise "land og strand" rundt med, tror ikke jeg trenger isolasjon (pga evt kondens), men forslaget ditt er ikke dårlig :smiley:

jeg tørker ut på land....!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...