larole Startet 12.Desember.2020 Link til dette innlegget Startet 12.Desember.2020 Det er lett å se hvilke båter som har varme ombord. Dette er fra Nordåsvannet ved Bergen, hvor det i natt var blått i termometeret. Her ser dere skuten min, en Viksund Futura :-) Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 12.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2020 Helt enig med deg, og enda bedre å ta seg en tur utpå. Både dieselvarmer og defroster har veldig godt av å bli brukt. I fellesferien ligger jo disse "duppedittene" i fullstendig dvale om ligger seg ihjel. Dessuten er jo denne båten en traust helårsbåt og en kompis av meg hadde en slik i mange år. Takk for hyggelig stemningsbilde i førjulstiden. Hilsen fra Trondheimsfjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 12.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2020 Nydelig også i havna her ute ved Trondheimsleia i dag. Men dagene er korte nå. Pusler med litt vedlikehold, men tar meg også tid til å sette meg ned og bare nyte det å være ombord. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
PiperBill Svart 12.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2020 Nei nei... båtliv hører til mellom april og september her hos meg.....Å pine seg ute på sjøen på vinterstid må være for spesielle interesserte. Ser forfrossen og overhode ikke fristende ut på bildene :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Martine29 Svart 12.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2020 Du er bare misunnelig ha ha.... Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 12.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2020 Da kan vi bare glede oss til sola snur Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 12.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2020 (redigert) Ja, blir det enda mildere vintre en dette fremover, er det jo bare å ligge ute, ja. Vurderte det i år, men hadde nok å gjøre i heimen. Greit å ha båten under presenning på land noen måneder og ta litt pause fra båtlivet. Gleder oss mere til mars, da. Dårlig med vann og strøm i gjestehavnene om vinteren, samt at vi får ikke dra opp juletorsk i Oslofjorden. Ikke så mye å finne på da. Redigert 12.Desember.2020 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 12.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2020 Et par stemningsbilder fra dagens båttur. Ikke så aller verst for 12. desember. Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 12.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2020 Flyttet min nidelv 24 et godt stykke inn i nordåsvannet i dag så laget et godt stykke med brøytespor i isen? når jeg først hadde kommet igjennom var det for sent å snu så måtte bare fortsette. Tåler litt de båtene så gikk bra? var godt med strøm inn til vannet da så måtte ha full gass på under broen? Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 12.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2020 (redigert) Etter at vi gikk over til lukket båt så er det båtsesong hele året. Her er bilde fra forrige helg over Sotrabroen. Er det dårlig vær så tar vi gjerne en "hyttetur" i båsen. Har blitt frosset inne noen ganger, men ingen tegn til skader på båten. Redigert 12.Desember.2020 av Traale (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 12.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2020 Bilde fra forrige helg. Helt greit å ligge på vann i båthus? Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Martine29 Svart 13.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2020 3 minus, blikkstille og Wallasen virker idag også. Rutene begynner å bli isfrie og juletorsken venter ute på sjøen...håper jeg. Ha en flott søndag på sjø og på land. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 13.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2020 cheetah skrev for 10 timer siden: Flyttet min nidelv 24 et godt stykke inn i nordåsvannet i dag så laget et godt stykke med brøytespor i isen? når jeg først hadde kommet igjennom var det for sent å snu så måtte bare fortsette. Tåler litt de båtene så gikk bra? var godt med strøm inn til vannet da så måtte ha full gass på under broen? Traale skrev for 10 timer siden: Er det dårlig vær så tar vi gjerne en "hyttetur" i båsen. Har blitt frosset inne noen ganger, men ingen tegn til skader på båten. Alle plastbåter tåler fint å gå i tynn is, jeg har gjort det mange ganger...er ikke antydning til merke engang.. Verste som kan skje er at det blir så mye slush under båtene, at kjølevanns inntaket går tett.. Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 13.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2020 (redigert) Det er ikke så ille mellom havnene heller.. Redigert 13.Desember.2020 av .Snorre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 13.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2020 (redigert) Fikk tatt et bilde i dagslys? Står trygt der med isen rundt? Redigert 13.Desember.2020 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 13.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2020 Da snur sola snart...3 søndag i advent Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 20.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2020 Flott med lunsj på sjøen idag utenfor Rissa i Trondheimsfjorden. Levende lys med brød og skinke og selvsagt deler vi med måsen. Årets mørkeste dag. Go jul folkens. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 20.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2020 Det må jeg si, rene Julekvelden...Picnic skinke til måsene... Jeg nøyer meg med å gi dem slo...de klager aldri... Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 4.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2021 Er kaldt på nordåsvannet for tiden så venter på at isen skal forsvinne?? Sitér dette innlegget Link to post
Kjettingkasse Svart 4.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2021 (redigert) Vinteren er like fin på sjøen som sommeren synes jeg og selv med kalesjebåt holder vi godt over 20 grader innendørs med en kraftig dieselvarmer og noen plastlister til å stramme kalesjen på sidene vinterstid. 2021 ble innledet med en flott overnattingstur til Steilene med sjømatspasta kokt på vann hentet rett utenfor brygga. Nam! Redigert 4.Januar.2021 av Kjettingkasse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
larole Svart 5.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2021 12 hours ago, cheetah said: Er kaldt på nordåsvannet for tiden så venter på at isen skal forsvinne?? Så kaldt ut. Har du ingen varme på ombord? Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 5.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2021 larole skrev 1 time siden: Så kaldt ut. Har du ingen varme på ombord? Har ikke strøm tilgjengelig så vanskelig med det. Har vært i en spesiell situasjon for tiden som gjør det vanskelig å styre med båten. Får bare håpe det går bra og at mildværet kommet snart... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.