Jump to content

Trivelig i havnen på vinterstid også :-)

larole

Recommended Posts

Helt enig med deg, og enda bedre å ta seg en tur utpå. Både dieselvarmer og defroster har veldig godt av å bli brukt. I fellesferien ligger jo disse "duppedittene" i fullstendig dvale om ligger seg ihjel. Dessuten er jo denne båten en traust helårsbåt og en kompis av meg hadde en slik i mange år. Takk for hyggelig stemningsbilde i førjulstiden. Hilsen fra Trondheimsfjorden.

20201116_043532.jpg

Nydelig også i havna her ute ved Trondheimsleia i dag. Men dagene er korte nå. 

Pusler med litt vedlikehold, men tar meg også tid til å sette meg ned og bare nyte det å være ombord. 

18739FF4-FA24-4BFE-9090-195342A9B24C.jpeg.83515772e35e7ed7573a25865e49146d.jpeg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Ja, blir det enda mildere vintre en dette fremover, er det jo bare å ligge ute, ja. Vurderte det i år, men hadde nok å gjøre i heimen. Greit å ha båten under presenning på land noen måneder og ta litt pause fra båtlivet. Gleder oss mere til mars, da. Dårlig med vann og strøm i gjestehavnene om vinteren, samt at vi får ikke dra opp juletorsk i Oslofjorden. Ikke så mye å finne på da.

Redigert av Worry II (see edit history)
cheetah skrev for 10 timer siden:

Flyttet min nidelv 24 et godt stykke inn i nordåsvannet i dag så laget et godt stykke med brøytespor i isen? når jeg først hadde kommet igjennom var det for sent å snu så måtte bare fortsette. Tåler litt de båtene så gikk bra? var godt med strøm inn til vannet da så måtte ha full gass på under broen?

Traale skrev for 10 timer siden:

Er det dårlig vær så tar vi gjerne en "hyttetur" i båsen.

Har blitt frosset inne noen ganger, men ingen tegn til skader på båten.

Alle plastbåter tåler fint å gå i tynn is, jeg har gjort det mange ganger...er ikke antydning til merke engang..

Verste som kan skje er at det blir så mye slush under båtene, at kjølevanns inntaket går tett..

• 3 uker senere...

Vinteren er like fin på sjøen som sommeren synes jeg og selv med kalesjebåt holder vi godt over 20 grader innendørs med en kraftig dieselvarmer og noen plastlister til å stramme kalesjen på sidene vinterstid. 2021 ble innledet med en flott overnattingstur til Steilene med sjømatspasta kokt på vann hentet rett utenfor brygga. Nam!

IMG_7045.jpeg.cc0f5b9fcc5659ee739f29bf251afaf0.jpeg

IMG_7070.jpeg

IMG_7076.jpeg

Redigert av Kjettingkasse (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...