Knallipadden Svart 15.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2020 Comforthe skrev On 14.12.2020 at 8.18: @Knallipadden, hva slags kjøleboks er det du har? https://bilxtra.no/carwise-kjoleboks-12v-20-liter Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 15.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2020 Den der virker vel egentlig bedre som varmeovn en som kjøleboks. Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 15.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2020 Knallipadden skrev for 1 time siden: https://bilxtra.no/carwise-kjoleboks-12v-20-liter Jeg har hatt et par tilsvarende kjølebokser og målt strømbruk. De går som regel ikke full fart hele tiden (selv om det er peltier). Jeg ville ha regnet med 30W i gjennomsnitt. Biltemas ganske like boks går faktisk ned i 20W når temperaturen dropper. Mange tror disse går på fullt hele tiden bare fordi de ikke er basert på kompressor. 30W / 12V = 2.5 A strømtrekk fra boksen 60AH / 2 = 30AH strøm du trygt kan bruke fra batteri 30AH / 2.5A = 12 timer du kan bruke kjøleboksen Alternativt 9 timer hvis den bruker 40W hele tiden. Lykke til :) Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Sørlandet2 Svart 15.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2020 Comforthe skrev 1 time siden: Jeg har hatt et par tilsvarende kjølebokser og målt strømbruk. De går som regel ikke full fart hele tiden (selv om det er peltier). Jeg ville ha regnet med 30W i gjennomsnitt. Biltemas ganske like boks går faktisk ned i 20W når temperaturen dropper. Mange tror disse går på fullt hele tiden bare fordi de ikke er basert på kompressor. 30W / 12V = 2.5 A strømtrekk fra boksen 60AH / 2 = 30AH strøm du trygt kan bruke fra batteri 30AH / 2.5A = 12 timer du kan bruke kjøleboksen Alternativt 9 timer hvis den bruker 40W hele tiden. Lykke til :) Så et 60ah holder drikken kald kortere tid enn et par kjøleelementer i en god kjøleboks. Nok en gang, mye styr for lite. .. Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 15.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2020 (redigert) Sørlandet2 skrev 22 minutter siden: Så et 60ah holder drikken kald kortere tid enn et par kjøleelementer i en god kjøleboks. Nok en gang, mye styr for lite. .. Meget mulig. Det var mitt forsøk på å svare på det han faktisk spør om. Slik vi bruker vår båt passer det ikke med kjøleelementer. Vi belager oss på (større en 60AH) batterier og solceller, som fungerer bra for oss. Redigert 15.Desember.2020 av Comforthe (see edit history) Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.