Heimegut Startet 15.Desember.2020 Link til dette innlegget Startet 15.Desember.2020 hei. Skal til å montere en defroster (isotherm 10kw) på kjølevannsløyfa til en ford sabb 2704ET. Det som eg lure på, er i kva høgde må defrosteren monteres, kan den monteres høyere enn kjølevannstanken på motoren? bør den monteres lavere enn kjølevannstanken på motoren? Må eg montere en ny ekspansjontak? skal etterhvert montere en vv-tank på kjølevann sløyfa også... Sitér dette innlegget Link to post
Tørstemaskinist Svart 15.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2020 Hos meg er defrosteren parkert under benken i salongen, mens ekspansjonstsnken til motor er på skottet i maskinrommet. Har også VV bereder på denne sløyfa. Litt usikker på hvilken som er først og sist, men regner med vv berederen er først på linja. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 Det er en fordel å ha den lavere enn ekspansjonstank, ellers vil du få problemer med lufting. Men alt går. Jeg for min del ville ha forsøkt å få til en lav plassering, da lufter den seg selv. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Heimegut Svart 16.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 ok. takk for svar. det var slik eg trudde, Index. so no har eg fått det bekrefta. takk :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.