ToreSB
Jeg har båt liggende i Frognerkilen og har brukt Karenlyst når jeg har trengt å ha båten oppe om vinteren. Som oftest ligger jeg i boblehavn og klarer meg fint med å ta båten opp noen dager når sesongen starter. Men har vel ikke hatt den oppe mer enn to ganger på vinteren de siste 10 årene. Men strengt tatt trenger jeg ikke at vinterlagringen skjer i gåavstand hjemmefra. Båten trenger å sjekkes av og til når den står i opplag, men strengt tatt kunne den stått på land nord for Drøbak ett sted og ikke midt i indrefileten i Oslo. Boblehavn fungerer kanskje ikke for trebåter, men de fleste andre klarer vel fint det, og de som kan tas på henger kan jo fraktes litt vekk fra sjøen.
Planene som er lagt frem påvirker vel også sommerplassene i Bestumkilen, og det forstår jeg at det er litt mer motstand mot. Når det kommer til hvor båten ligger når den er i vannet så er det mye viktigere at den er lett tilgjengelig. Så at Ulleren båtforening og de andre i Bestumkilen er misfornøyde med det skjønner jeg godt. Men jeg synes mye av argumentasjonen går på vinteropplag, og den kampen tror jeg ikke man kan vinne.
Og ja, det er Hoffselva. Makrellbekken renner inn i Hoffselva omtrent ved Hoff :)