Eliasligu Startet 16.Desember.2020 Link til dette innlegget Startet 16.Desember.2020 lurer på om jeg vil få bedre toppfart ved å bytte til boyesen powerreeds min båt gjør nå 20knop håper på 22. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 jeg har bytta reeds på en 80hk yamaha. Forventet ikke mirakler men tenkte det neppe kunne skade å bytte ut de som hadde stått der i 25+ år. Merket ingenting på toppfart, men syns motoren ble mer lettstartet. Så, jeg tviler på at du får noen merkbar fartsøkning på din , men det spørs jo også i hvilken forfatning originalreedsene er. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Førstefender Svart 16.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 52 minutes ago, Eliasligu said: lurer på om jeg vil få bedre toppfart ved å bytte til boyesen powerreeds min båt gjør nå 20knop håper på 22. Hvis du har original 9.9 reedventiler nå og setter på 15 hk reedventiler vil du få merkbar økning. Du kan da muligens klare å dra en enda større propell og få bedre toppfart. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 17.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2020 Hvis dette er den siste modellen av disse motorene, er det ikke annen forskjell på reedsventilene enn at stopperne står i ulik posisjon Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 17.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2020 Jeg hadde oppbøyde originale reedventiler på min motor, og merket ingen forskjell etter bytte til Boyesen. Synes ikke den fikk noen fin lyd på tomgang etter byttet, ble litt lik lyden som blir om du kjører uten luftfilter... Sitér dette innlegget Link to post
Eliasligu Svart 20.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2020 Det er en 2002 modell og finner man fine brukte propeller. Det er jo bare en 10fots båt Sitér dette innlegget Link to post
Smokey Svart 22.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2020 (redigert) Båtbua i Fredrikstad bestilte jeg propell av i sommer til en 1986 Yamaha 15 hk. Ringte dit og fikk god hjelp av en som tok telefonen synes jeg. Originalt satt det en 9 1/4 X 9 3/4 Vi kjøpte 9 1/4 X 12, motoren sitter på en With Dromedille 320. Ble bittelitt tregere i plan, knapt merkbart men toppfarten økte med ca 2 knop. Vi har kjørt den etterpå med 2 voksne og 2 ungdommer. Blir da sen i plan men da den legger seg ned funker den veldig bra. Synes det beste med byttet er at turtallet er mer behagelig når man cruiser i plan, er stort sett den hastigheten man ligger i med en sånn motor og båt. Er ikke svar på power reeds spørsmålet ditt men en annen vei å gå muligens Redigert 22.Desember.2020 av Smokey (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.