Jump to content

Yamaha 9,9 2 takt boyesen reeds

Eliasligu

Recommended Posts

jeg har bytta reeds på en 80hk yamaha.   Forventet ikke mirakler men tenkte det neppe kunne skade å bytte ut de som hadde stått der i 25+ år.   

Merket ingenting på toppfart, men syns motoren ble mer lettstartet.   

Så, jeg tviler på at du får noen merkbar fartsøkning på din , men det spørs jo også  i hvilken forfatning originalreedsene er.   

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Båtbua i Fredrikstad bestilte jeg propell av i sommer til en 1986 Yamaha 15 hk. Ringte dit og fikk god hjelp av

en som tok telefonen synes jeg. Originalt satt det en 9 1/4 X 9 3/4

Vi kjøpte 9 1/4 X 12, motoren sitter på en With Dromedille 320. Ble bittelitt tregere i plan, knapt merkbart men

toppfarten økte med ca 2 knop. Vi har kjørt den etterpå med 2 voksne og 2 ungdommer. Blir da sen i plan men

da den legger seg ned funker den veldig bra. Synes det beste med byttet er at turtallet er mer behagelig når man

cruiser i plan, er stort sett den hastigheten man ligger i med en sånn motor og båt.

Er ikke svar på power reeds spørsmålet ditt men en annen vei å gå muligens:thumbsup:

Redigert av Smokey (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...