AskeladdenC65 Startet 17.Desember.2020 Link til dette innlegget Startet 17.Desember.2020 Hei! Er ny på dette forumet. Håper det er noen flinke folk her inne som kan hjelpe meg underveis. Har kjøpt meg en 2017 mod Nordkapp 705 Enduro, og skal montere stereo i den. Med 4 høytalere. Men lurer på hvordan jeg skal trekke kabler fra disse høyttalere til selve anlegget som blir montert i konsollen. Høytalere blir montert i sidene på båten. Noen med peiling på denne båtmodell? Mvh Ole. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 17.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2020 Trekketråd og tolmodighet er din beste venn, hvis ikke du vil krype nedi, skru ut tanken, fjerne tanken, ligge under der og leite etter kabler som ikke har ett ønske om og bli funnet Hadde jeg vært deg, ville jeg satt 2 høytalere i konsollen og 2 i sofaen bak, da sparer du deg for ufattelig mye tid med trekketråden, men trekketråd kommer du deg ikke unna uansett, bare mange timer med banning og steiking Evt det som hadde vært optimalt i disse reptil tider, er å trene opp en liten snok til å åle seg rundt omkring i båten mens den holder kablene i munn Sitér dette innlegget Link to post
AskeladdenC65 Svart 17.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2020 Ser det er noen trekkrør som er ledige i konsollen. Men er det ingen av disse som går ut til sidene i båten? Det hadde vært smart iallefall. Kunne da ha skrudd ut di innfelte fenderholdere og funnet rørene og tredd derifra... Men ønsketenking sikkert. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 17.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2020 Skru ut fenderholderene og se bak der, hvis det ligger rør der så trykk inn kabel og se hvor den dukker opp. Kan jo hende det er såpass gjennomtenkt, men det var det ikke på 605'n jeg hadde Sitér dette innlegget Link to post
AskeladdenC65 Svart 17.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2020 Skrudde ut skruene som fester fenderholderen idag, men virker som att det er limt i tillegg... Rikket det ikke jeg værtfall. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 17.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2020 Det er bare sikaflex, var i allefall det på en Nordkapp vi hadde inne. En liten tapetkniv gjør susen Sitér dette innlegget Link to post
AskeladdenC65 Svart 17.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2020 Da må det prøves! Vet Sica kan sitte som fa.. ? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 18.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2020 Har bare erfaring fra en 2012 model. Der lå det ferdig kabel fra styrekonsoll i noen faststøpte trekkerør . Rør går til noe aktenfor stoler på begge sider. Denne båten hadde høytalerer montert men vi ønsket aktive Bluetooth høytalere ( musikk rett fra telefon.) Høyttalerkabel ble brukt som strømkabel for nye høytalere å det spiller greit. Så ut som kabel og rør er støpt fast i dekket så det skulle ikke forundre meg om alle hadde dette oppsettet fra fabrikk. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
LM 605 Svart 18.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2020 Forhandlere av disse båtene monterer vel ganske mye stereo-anlegg/høyttalere etc. i de forskjellige båt modellene. Der bør en jo kunne få svar på alt hva som ligger klart av trekkerør/kabler etc. + div, ang. dette. Sitér dette innlegget Link to post
AskeladdenC65 Svart 18.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2020 Opplever att disse forhandlerene ikke er så villige til å dele info dessverre...og ikke så mange forhandlere her i trøndelag. Tips til noen som er villige til å dele info mottas med takk?? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 18.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2020 Det er nok ikke det at de ikke vil dele, er heller det at de ikke vet. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 19.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2020 Du kan jo eventuelt bruke et sett med trådløse høyttalere, hvis du får noe som passer til båt. Du får vel lett tilgang til 12V både fra under sofaen og i konsollet. Sitér dette innlegget Link to post
AskeladdenC65 Svart 19.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2020 Det hadde gått ann, hadde det ikke vært for att jeg allerede har kjøpt 2 par Fusion høytalere... ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.