Jump to content

Montere stereo i Nordkapp 705 Enduro

AskeladdenC65

Recommended Posts

Hei! Er ny på dette forumet. Håper det er noen flinke folk her inne som kan hjelpe meg underveis. Har kjøpt meg en 2017 mod Nordkapp 705 Enduro, og skal montere stereo i den. Med 4 høytalere. Men lurer på hvordan jeg skal trekke kabler fra disse høyttalere til selve anlegget som blir montert i konsollen. Høytalere blir montert i sidene på båten. Noen med peiling på denne båtmodell? Mvh Ole. 

Trekketråd og tolmodighet er din beste venn, hvis ikke du vil krype nedi, skru ut tanken, fjerne tanken, ligge under der og leite etter kabler som ikke har ett ønske om og bli funnet

Hadde jeg vært deg, ville jeg satt 2 høytalere i konsollen og 2 i sofaen bak, da sparer du deg for ufattelig mye tid med trekketråden, men trekketråd kommer du deg ikke unna uansett, bare mange timer med banning og steiking 

Evt det som hadde vært optimalt i disse reptil tider, er å trene opp en liten snok til å åle seg rundt omkring i båten mens den holder kablene i munn 

Har bare erfaring fra en 2012 model. Der lå det ferdig kabel fra styrekonsoll  i noen faststøpte trekkerør . Rør går til noe aktenfor stoler på begge sider. Denne båten hadde høytalerer montert men vi ønsket aktive Bluetooth høytalere ( musikk rett fra telefon.) Høyttalerkabel ble brukt som strømkabel for nye høytalere å det spiller greit. Så ut som kabel og rør er støpt fast i dekket så det skulle ikke forundre meg om alle hadde dette oppsettet fra fabrikk.

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...