Jump to content

Bytte innvendige armaturer for lysstoffrør til LED Bavaria seilbåt

vindmann

Recommended Posts

Har en Bavaria 42 Cruiser 2006-modell med fem lysarmaturer basert på lysstoffrør, i tillegg til de vanlige spotene. Har sett etter LED-alternativer, både for å spare batteri, men også fordi et armatur var blitt defekt.

Disse armaturene er i min båt plassert over speil på begge bad, i dusjnisjen, ved kartbordet og som ekstra benkebelysning i pantry.

Jeg har over lang tid ikke funnet noe som er likt nok i mine vanlig go-to butikker (Maritim, Biltema, SeaSea, Seatronic). Gleden var derfor stor da jeg kom over identiske lysarmaturer hos sparelys.no. Med den eneste forskjellen at det er LED.

Målene så ut til å stemme, så sjanset på å bestille fem stk. Det ikke bare stemte, de var absolutt helt identiske, helt ned til plasseringen av skruehull og bryter for av/på.

Så bringer tipset videre til glede for Bavaria-eiere med samme båtgenerasjon og som har lyst på LED i ikke bare downlightene, men også i lysarmaturene. Og samtidig ikke ødelegge eksisterende innredning. De nye lysene gir et litt varmere lys enn lysstoffrøret og lyser akkurat passe sterkt.

Armaturet heter 12 v LED lyslidt 2W Silver D105A og koster kr 195.

https://www.sparelys.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_ny.tpl&product_id=2417&category_id=75&option=com_virtuemart&Itemid=39

Legger ved noen bilder av gammelt og nytt.

PS Hvis noen vil ha fire stk gamle som fortsatt virker, send meg en PM

C0D9F7A6-83FB-415B-BCB6-87224503E323.jpeg

FB6457D6-A766-4DAC-8655-3D51CEF81919.jpeg

DF81B8B5-2336-4EA1-82B0-3B88FBB6B707.jpeg

0ED84E62-4875-4E75-BF63-B098C0935654.jpeg

2357A516-B1EE-40E4-85CA-6F2256D1346A.jpeg

Havelle skrev for 15 timer siden:

Dette var veldig gode tips! Har vært på utkikk etter det samme.

Noen som vet om man får tak i "led rør" som man kan sette inn i de gamle armaturene, eller er det bare å bite i eplet og kjøpe på sparelys? :)

Hei 

Jeg var innom Maritm i høst og spurte etter dette,  de sa at dette var det stor etterspørsel etter og mente at dette skulle komme på nyåret 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...