vindmann Startet 17.Desember.2020 Link til dette innlegget Startet 17.Desember.2020 Har en Bavaria 42 Cruiser 2006-modell med fem lysarmaturer basert på lysstoffrør, i tillegg til de vanlige spotene. Har sett etter LED-alternativer, både for å spare batteri, men også fordi et armatur var blitt defekt. Disse armaturene er i min båt plassert over speil på begge bad, i dusjnisjen, ved kartbordet og som ekstra benkebelysning i pantry. Jeg har over lang tid ikke funnet noe som er likt nok i mine vanlig go-to butikker (Maritim, Biltema, SeaSea, Seatronic). Gleden var derfor stor da jeg kom over identiske lysarmaturer hos sparelys.no. Med den eneste forskjellen at det er LED. Målene så ut til å stemme, så sjanset på å bestille fem stk. Det ikke bare stemte, de var absolutt helt identiske, helt ned til plasseringen av skruehull og bryter for av/på. Så bringer tipset videre til glede for Bavaria-eiere med samme båtgenerasjon og som har lyst på LED i ikke bare downlightene, men også i lysarmaturene. Og samtidig ikke ødelegge eksisterende innredning. De nye lysene gir et litt varmere lys enn lysstoffrøret og lyser akkurat passe sterkt. Armaturet heter 12 v LED lyslidt 2W Silver D105A og koster kr 195. https://www.sparelys.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_ny.tpl&product_id=2417&category_id=75&option=com_virtuemart&Itemid=39 Legger ved noen bilder av gammelt og nytt. PS Hvis noen vil ha fire stk gamle som fortsatt virker, send meg en PM Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 17.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2020 ? takk for tips har vært ute etter det samme, da blir det slike på meg også. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 17.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2020 (redigert) Jeg har montert slike fra BT på badene og i byssa. Lyser veldig bra og de har en veldig nyttig funksjon: Av/på knappen har innebygget rødt lys som gjør den lett å finne og i tillegg gjør nytten som nattlys på badene. Anbefales. Redigert 17.Desember.2020 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 17.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2020 Dette var veldig gode tips! Har vært på utkikk etter det samme. Noen som vet om man får tak i "led rør" som man kan sette inn i de gamle armaturene, eller er det bare å bite i eplet og kjøpe på sparelys? :) Sitér dette innlegget Link to post
vindmann Svart 18.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2020 Tviler jeg på, Havelle. Og om det finnes er du nok tett på prisen av helt nytt armatur. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 18.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2020 Havelle skrev for 15 timer siden: Dette var veldig gode tips! Har vært på utkikk etter det samme. Noen som vet om man får tak i "led rør" som man kan sette inn i de gamle armaturene, eller er det bare å bite i eplet og kjøpe på sparelys? :) Hei Jeg var innom Maritm i høst og spurte etter dette, de sa at dette var det stor etterspørsel etter og mente at dette skulle komme på nyåret Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.