Jump to content

Edit History

Solseng

Solseng

Det er en god pris hvis propellen er i god stand. Ville slått til på den. Deretter kan du vurdere om du vil ha den til modifikasjon. Litt av utfordringen er at noen 4-blads propeller gir mye løft akter. D.v.s. at båten kan bli kjørende nokså flatt når man gir på. Dette varierer litt fra propell til propell og skrog til skrog. Akterløft er fordelaktig når man skal opp i plan, er tungt lastet og hjelper på å holde båten i plan i lav hastighet.

Men av og til kan litt mer baugløft være fordelaktig når man kjører relativt hurtig. Dette kan modifiseres hos et propellservice-verksted. Andvik Propellers får gode skussmål. Bravo 1 FS som jeg har prøvd har disse egenskapene/modifikasjonen direkte fra fabrikk, og det var en veldig fin propell på min daycruiser. Å få propellen nullbalansert er også en fin oppgradering. Føles smoothere i sakte fart.

Solseng

Solseng

Det er en god pris hvis propellen er i god stand. Ville slått til på den. Deretter kan du vurdere om du vil ha den til modifikasjon. Litt av utfordringen er at noen 4-blads propeller gir mye løft akter. D.v.s. at båten kan bli kjørende nokså flatt når man gir på. Dette varierer litt fra propell til propell og skrog til skrog. Akterløft er fordelaktig når man skal opp i plan, er tungt lastet og hjelper på å holde båten i plan i lav hastighet. Men av og til kan litt mer baugløft være fordelaktig når man kjører relativt hurtig. Dette kan modifiseres hos et propellservice-verksted. Andvik Propellers får gode skussmål. Bravo 1 FS som jeg har prøvd har disse egenskapene/modifikasjonen direkte fra fabrikk, og det var en veldig fin propell på min daycruiser. Å få propellen nullbalansert er også en fin oppgradering. Føles smoothere i sakte fart.

• Create New...