Jonasran72 Startet 19.Desember.2020 Link til dette innlegget Startet 19.Desember.2020 Hei jeg har en 6 hk Yamaha fra 1980 som jeg tenkte prøve å få økt effekten på. Har hørt at man kan bore opp eksos røret, altså utvide så at mer eksos kan transporteres. Er dette tull ? Eller har det en effekt økning å snakke om? Tenkte ikke bytte forgasser eller gjøre noe med reedventilene i første runde.. Takker for tips ? J. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 19.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2020 Hvis du heller borrer opp eksos enn å bytte forgasser så ville jeg latt vær å trimme noe som helst. En motor fra 1980 som virker hadde jeg latt være i fred ut over vanlig vedlikehold. her går nok vinningen opp i spinningen :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Jonasran72 Svart 19.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2020 Ja du har ett poeng der, kanskje bedre å ikke utføre slike stunt. Er jo egentlig ikke noe stor effekt å hente uansett. Risikerer jo at noe ryker i tillegg. J Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2020 Jonasran72 skrev 26 minutter siden: Har hørt at man kan bore opp eksos røret, altså utvide så at mer eksos kan transporteres. Er dette tull ? Eller har det en effekt økning å snakke om? Tenkte ikke bytte forgasser eller gjøre noe med reedventilene i første runde.. avstemming av eksos har mye å si for effekten på en totakter, Men det er nok litt mer komplisert enn å bare lage et større hull. Det kan like fort føre til tap av effekt Ville først studert delelistene for å finne ut hva som er forskjellig mellom motorene Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Ida Marie III Svart 21.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 En Yamaha fra 1980 er et klenodie.... Bruk den med omhu... Og trimme den er ikke å stelle pent med den... Er ikke mange påhengere som er i daglig bruk etter 40 år... Sitér dette innlegget Link to post
Bruun Svart 22.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2020 Det er ikke tull. Forgasser på 6&8hk Yamaha er helt lik, ink dyser. Ligger film på YouTube på hvordan du borrer opp eksos. Er en liten sperre i stammen Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 23.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2020 Motoren i filmen er nyere enn 1980. Tror at 1980 var B-modellen av 6 hk. Kan være en helt annen forskjell den gang på 6 og 8 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.