Jump to content

Edit History

Kjetil Solheim

Kjetil Solheim

Jeg brukte et Kina-Racor filter, en pumpe fra Biltema  og noen slanger for å lage et rensesystem. Når tankene var neste tomme, åpnet jeg mannlokkene og brukte systemet som en "støvsuger" i tankene. Diesel som var pumpet gjennom filteret gikk direkte tilbake til tanken. All smuss og små vannperler ble igjen i filteret, og tankene ble helt rene etterpå. Men det skal også sies at tankene mine var ganske rene, og det var kun løst smuss og litt vann i bunnen av tankene. Det samme som vises på bildene dine. Dersom det er tungt slam, rust og avleiringer må du nok tømme tankene og gjøre rent mekanisk med tøy-filler. Dieselen kan du pumpe opp gjennom filter og tømme tilbake på tankene dersom du ikke har fått dieseldyr i denne. Viktig å passe på at man ikke får vann inn på tankene når man fyller diesel.

Kjetil Solheim

Kjetil Solheim

Jeg brukte et Kina-Racor filter, en pumpe fra Biltema  og noen slanger for å lage et rensesystem. Når tankene var neste tomme, åpnet jeg mannlokkene og brukte systemet som en "støvsuger" i tankene. Diesel som var pumpet gjennom filteret gikk direkte tilbake til tanken. All smuss og små vannperler ble igjen i filteret, og tankene ble helt rene etterpå. Men det skal også sies at tankene mine var ganske rene, og det var kun løst smuss og litt vann i bunnen av tankene. Dersom det er tungt slam, rust og avleiringer må du nok tømme tankene og gjøre rent mekanisk med tøy-filler. Dieselen kan du pumpe opp gjennom filter og tømme tilbake på tankene dersom du ikke har fått dieseldyr i denne. Viktig å passe på at man ikke får vann inn på tankene når man fyller diesel.

• Create New...