Nadheim Startet 24.Oktober.2005 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2005 Jeg har et vagt minne fra min tidlige ungdom hvor en kar som visstnok hadde peiling på motorer, anbefalte at jeg skulle bruke såkalt askefri totaktsolje på påhengern. Jeg kan ikke si at dette er et begrep jeg har noe forhold til, men ved et kjapt søk på internett dukket det opp noen treff som tilsier at askefri olje er et produkt som omsettes. se bl.a http://www.keddell.no/oljesider/produktliste.htm Noen som vet hva askefri olje er, hva fordelene/ulempene er? Er alle dyre totaktsoljer askefrie, eller er dette noe sære greier for spesielt interesserte? Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 24.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2005 alle outboard oljer er askefrie..dette har med at forbrenningstempraturen i disse er lavere enn luftavkjølte 2taktre..hadde man brukt en ikke askefri olje hadde den kokset igjen.. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 24.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2005 Der lærte jeg noe nytt....vil det si det samme som at jeg kan bruke outboard 2T olje på motorsaga men ikke omvendt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.