Jump to content

Herde eksospasta

Karlsenkystfiske

Recommended Posts

Tidligere i vår gjorde jeg en noe horribel sveisdejobb på en eksosskjøt som lak. Brukte TIG for å unngå å blåse vekk det lille stålet som var igjen, men det ble veldig mye porøsitet. Kompenserte med å legge lag på lag, og jammen ble det ikke en tykk, stygg, men tett sveis! Nå i dag begynte den imidlertid å lekke. Lærte sist at det er temmelig vanskelig å få til noe skikkelig arbeid i omgivelsene der røret står. Og skal jeg først ta det ut kan jeg like godt bare lage nytt i rustfritt. 

Tenkte derfor å tyne litt mer liv ut av rørene ved hjelp av "CRC exhaust repair gum". Slipte ned sveisen og la tykt lag med stoffet rundt om. På boksen står det at man skal kjøre motoren på tomgang noen miutter for å kickstarte herdingen, men stoffet var veldig bløt, så jeg har ingen tro på at det blir å hold imot eksostrykket. Er det noe annet man kan gjøre for å få fortgang i herdingen? Vil det reagere på en varmevifte? Lurer på å prøve å skjære til en brusboks og sette slangeklemmer over som mothold, da må det vel gå å tomgangskjøre litt.IMG_4309.JPEG.56ec34b819c5062242fdb51d8e90b18b.JPEG

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...