Swingswong Startet 23.Desember.2020 Link til dette innlegget Startet 23.Desember.2020 Hei. jeg har nettopp støpt en ny taukasse med glassfiber og polyester fra Biltema. Så langt er det bra. Jeg lurer på hva jeg skal bruke for å sparkle noen ujevnheter og hva bør jeg bruke for å gjøre den vanntett? helst produkter fra Biltema da det ligger rett i nærheten. takker for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 24.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2020 (redigert) 1. Sparkle med glassfibersparkel. 2. Bland riktig mengde parafinløsning i gelcoat, så får du topcoat. Smør/mal kassen med dette så blir den vanntett. (Slip først lett over der du skal sparkle, og fjern støvet. Etter sparkling sliper du lett over hele kassen og fjerner støvet før du maler med topcoaten). NB! Husk å kjøpe med herder til Gelcoat/topcoaten. Redigert 24.Desember.2020 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 24.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2020 Tusen takk! Da skjer det i romjulen ?? Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 24.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2020 (redigert) Antar at taukassen ikke skal være permanent neddykket i vann. Anbefaler ikke glassfibersparkel til for å få en fin finish. Glassfibersparkelen er vanskelig å legge på og tung å slipe. Anbefaler Biltema sin finsparkel og polyuretanlakk. for å få glatt finish. Badeplattform behandlet med Biltema produkter Baugspryd behandlet med Biltema produkter. Redigert 25.Desember.2020 av Fiks (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 25.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2020 Om den skulle bli permanent nedsenket i vann tror jeg det er andre problemer som må løses først ? Ønsker det som er enklest å jobbe med. Skal ta en titt på de produktene. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.