PiperBill Svart 31.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2020 Jeg falt overbord med både min og fruen sin iPhone i lomma etter at hun ba meg ta hennes i lomme. Hun var redd for å miste den i vannet når vi skulle gå om bord etter vi hadde tatt noen glass med vin i solnedgangen . Skylte begge i ferskvann rett etterpå og etter en dags lufttørking satte begge 2 i en pose med ca. 2dl riskorn i en ukes tid. Begge 2 så tørre og fine ut men de våknet aldri til liv igjen. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
blue moon Svart 31.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2020 Etui med snor og karabinkrok har redda min mobil noen ganger. Selvlagd løsning ? Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
M/S AIOLOS Svart 1.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2021 Grand Banks jr skrev On 27.12.2020 at 10.07: Jeg gjorde det med en iPhone 6s plus for noen år siden da jeg fisket krabber i fjæra med guttungene. Byttet etterpå til Samsung (som er vanntett) og har aldri snudd meg tilbake. Må ha vanntett mobil på sjøen. Det er en sikkerhetssak. (Samsung kan få ødelagt ladeporten i saltvann, men mobilen vil fungere så lenge det er batteri. IPhone døde kjapt. ) @pacuare Ferskvann leder ikke strøm på samme måte som saltvann, så saltvann er mye værre for all elektronikk. Jobbtelefonen min var en Samsung og vanntett, men så forsvant det vanntette lokket og da takket den for seg etter å ha falt ned i en sølepytt bestående av lake ved lastebilen. Ikke godt å finne den perfekte mobil for alle forhold. Nå er jeg uten jobbtelefon da sjefen synes det jeg må ha er for dyrt. (er sterkt hørselshemmet) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 1.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2021 Har mistet noen telefoner i vannet etter hvert. Har nå lagt meg til vanen at det første jeg gjør når jeg kommer til båten er å legge fra meg lommebok, bilnøkkel og telefon på et sikkert sted. Har til og med laget meg en spesiell hylle for sånt med ladeuttak i nærheten. Det har fungert perfekt. Men nå er heller ikke jeg av dem som må gå rundt med mobilen hele tide o over alt . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Hedwig Svart 1.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2021 dennrick skrev On 29.12.2020 at 20.30: En kompis med en 47 foter mente jeg burde kjøpe lengre båt for å øke sjansen for å ta igjen telefonen. Så det har jeg gjort Dette er den slags type kreativ tenkning og evne til problemløsning som gjør meg stolt av å være en del av båtfolket! Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 1.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2021 (redigert) Havelle skrev 11 minutter siden: Dette er den slags type kreativ tenkning og evne til problemløsning som gjør meg stolt av å være en del av båtfolket! Viktig å kunne sette ting i perspektiv, for å se riktige løsninger Redigert 1.Januar.2021 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 1.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2021 Jeg gikk på sjøen med piknikposen med min og kona sin telefon oppi. Kona sin var iphone ett nr før de ble vanntette, min var en samsung som skulle være vanntett (det var derfor jeg hadde valgt den). Min samsung ble for alltid død, kona sin iphone slulket aldri, og lever fortsatt... Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
vindmann Svart 1.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2021 Som flere allerede har vært inne på, kommer veldig an på hvilken versjon (generasjon) iPhone og Samsung du har. Samt ikke minst hvor dypt den ble liggende, hva slags slag den fikk før den gikk i vannet, hva slags sprekker og slag den hadde før det igjen osv. I tillegg har sikkert en del vært innom en og annen uautorisert sjappe for å bytte et batteri eller en skjerm (eller kanskje kjøpt noe fra Kina selv) og da er det farvel til IP-sertifiseringene. Så å velge seg telefon ut i fra andres mer eller mindre detaljerte fortellinger om mobil-spa blir litt for lite vitenskapelig for meg, det er for mange forhold som spiller inn. Sitér dette innlegget Link to post
ph. Svart 2.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2021 Supervanntette og støtsikre SONIM telefoner trenger bare å lades en gang pr. uke, tåler å bli overkjørt av en LandRover, funker bra i regnvær og sneforhold der andre telefoner dør, men selv om den funker under vann har fiskene har neppe noen glede av min Sonim midt i Oksefjorden . Den gled ut i havet engang jeg satt på kanten av Zodiacen på vei til Sagesund. p. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.