Jump to content

Edit History

magnuje

magnuje

Jeg har ikke flygende forseil på båten, men har 

en stor genoa. Så jeg tenker derfor å kjøpe inn en spribom for å kunne bite litt mer fra meg på lens. 

Har fått tilbud på teleskopisk spribom fra en rigger, men kan denne brukes i for eksempel færdern i klassen «norrating uten spinnaker»? 

Det er jo max tillatt lengde på en spinnakerbom har jeg forstått som settes i målebrevet. Men kan en teleskopisk bom brukes, men kun til den lengden oppgitt i målebrevet? Altså måle den opp på forhold med målebånd eller noe. Eller må det være en fast bom med lovlig lengde?

magnuje

magnuje

Jeg har ikke flygende forseil på båten, men har 

en stor genoa. Så jeg tenker derfor å kjøpe inn en spribom for å kunne bite litt mer fra meg på lens. 

Har fått tilbud på teleskopisk spribom fra en rigger, men kan denne brukes i for eksempel færdern i klassen «norrating uten spinnaker»? 

Det er jo en maks tillatt lengde på en spinnakerbom har jeg forstått. Men kan en teleskopisk bom brukes, men kun til den lengden oppgitt i målebrevet? Altså måle den opp på forhold med målebånd eller noe. Eller må det være en fast bom med lovlig lengde?

• Create New...