Kalinkamaen Startet 28.Desember.2020 Del på Facebook Startet 28.Desember.2020 Heisan, skal til med montering av ankerkasse på en sollux 27 som dere alle vet ikke har den flat hekk. Hva er en god løsning på merking av kasse iforhold til der kassen skal monteres til til hekken for best resultat? Kassen skal monteres på badeplattform. Legger til et eksempel bildet. Jeg ønsker å vri boksen litt slik jeg slipper å kappe bort hele kassen. :) Takker for gode inspill her. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 28.Desember.2020 Del på Facebook Svart 28.Desember.2020 Sist jeg skar til så satte jeg bare kassen mot skroget og tegnet. Skulle jeg gjort det igjen ville jeg brukt papplate og saks, slik at jeg fikk laget en mal. Sitér dette innlegget Link to post
Kalinkamaen Svart 28.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2020 Hvordan oppsett brukte du for å tegne? Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 28.Desember.2020 Del på Facebook Svart 28.Desember.2020 Hva mener du med «oppsett»? Sitér dette innlegget Link to post
Kalinkamaen Svart 28.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2020 Sorry, virker nok litt dum jeg her nå. Men kassen kommer ikke helt inntil. Det er ikke enkelt å tegne av formen på kassen uten hjelpemidler. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 28.Desember.2020 Del på Facebook Svart 28.Desember.2020 Pappmal Sitér dette innlegget Link to post
Kalinkamaen Svart 28.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2020 Jepp, må vel gå for dette jeg også da. :) Håpet på å kunne tegne av skroget og direkte på kassen på et vis, men det blir nok best med mal. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 28.Desember.2020 Del på Facebook Svart 28.Desember.2020 (redigert) Jeg bruker vanligvis tommestokk for å overføre, også til dette. Annet hjelpemiddel er å bruke en profilmal, feks denne: https://www.clasohlson.com/no/Profilmal/p/Pr408323000 Da tar du den på skroget og overfører til pappmalen og klipper til :) Smart å bruke papp om du ikke helt stoler på egne måleferdigheter slik at det er rom for å feile. Redigert 28.Desember.2020 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kalinkamaen Svart 28.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2020 Den var ikke dum. Takker :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.