Jump to content

Dyr olje på drevservicen, noen som vet hva dette er?

R.O

Recommended Posts

Stemmer bra den fakturaen der. Det går 5,5 liter på dph drevet. De har fakturert deg for 5,5 liter VP original drevolje. Prisen for oljen ville faktisk vært høyere om du kjøpte den hos f.eks SeaSea.

Drevolje skal byttes minimum en gang pr sesong - så dette er en helt normal del av kostnaden ved å ha drev. Men - det fins selvfølgelig billigere oljer som gjør jobben om drevet er utenfor garanti.

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Ludolf H skrev for 11 timer siden:

Linje nr 2 på fakturaen med varenr 22479650 er 1 liters kanne. Av denne er det brukt 0,5 liter. Sammen med 5 liters kannen så blir  det totalt 5,5 liter olje

Napoli skrev for 4 timer siden:

Stemmer bra den fakturaen der. Det går 5,5 liter på dph drevet. De har fakturert deg for 5,5 liter VP original drevolje. Prisen for oljen ville faktisk vært høyere om du kjøpte den hos f.eks SeaSea.

Drevolje skal byttes minimum en gang pr sesong - så dette er en helt normal del av kostnaden ved å ha drev. Men - det fins selvfølgelig billigere oljer som gjør jobben om drevet er utenfor garanti.

Men det er både Transmisjons olje og syntetisk gearolje på fakturaen... Jeg har ett drev, og er godt kjent med at det slurper unna 5,5 liter olje, derav 5,5 liter syntetisk gearolje. Men hva er da Transmisjonsolje til 1400kr..?

R.O skrev for 12 timer siden:

Hadde nylig drevservice på DPH, noen som har en ide om hva TRANSMISSIONSOLJA til 1400kr/literen er...? Og hvor det inngår i drevservicen.. 

image.png.9f6fcfa7acd41bf5e0499c76cf2e87c8.png

For meg ser det ut til at du har blitt fakturert for 11 liter olje. Først en halvliter med Transmissionolja, så en 5 liter med samme og på linja under 5,5 liter syntetiske girolje.

Ta deg en tlf til verkstedet og be de forklare deg fakturaen.

Mvh Reitan.

Renita skrev for 2 timer siden:

For meg ser det ut til at du har blitt fakturert for 11 liter olje. Først en halvliter med Transmissionolja, så en 5 liter med samme og på linja under 5,5 liter syntetiske girolje.

Ta deg en tlf til verkstedet og be de forklare deg fakturaen.

Mvh Reitan.

nomen skrev for 2 timer siden:

Det ser ut som du har blitt belastet for mer enn 5,5 liter olje, men det bedre å spørre de som har laget fakturaen om dette enn oss andre?

Har sendt mail til verkstedet, Ville bare sjekke med ekspertisen her inne først, at ikke jeg overså noen selvfølgeligheter. Kan se ut som VP gearolje er priset veldig lavt, så summen passer bedre. Men litt rart at det er lagt på to linjer...

Liker best å gjøre ting selv, ev være til stedet når jobben blir utført. Har litt for mange dårlig erfaringer med båtservicer, men drev av/på frister ikke å bæle med. Etter forrige drevservice klarte jeg ikke å "finne" olje i drevet selv om jeg puttet lillefingeren helt ned i hullet. Måtte selv etterfylle over en liter.

Nå er belg byttet, så da kan jeg ta drev og motor service selv de neste to årene...?

De to varelinjene med original VP Transmissionsolja, totalt 5,5 liter er jo helt ok. Men når de i tillegg fakturerer 5,5 liter girolje 75/90 er det grunn til å stille spørsmål.

Hadde verkstedet  sett en grunn til å flushe drevet før påfylling av ny olje tenker jeg at dette burde ha vært informert om eller i det minste vært notert i fakturatekst. Får satse på at TS får en fornuftig forklaring fra verkstedet:smiley:.

Olepo skrev for 2 timer siden:

De to varelinjene med original VP Transmissionsolja, totalt 5,5 liter er jo helt ok. Men når de i tillegg fakturerer 5,5 liter girolje 75/90 er det grunn til å stille spørsmål.

Hadde verkstedet  sett en grunn til å flushe drevet før påfylling av ny olje tenker jeg at dette burde ha vært informert om eller i det minste vært notert i fakturatekst. Får satse på at TS får en fornuftig forklaring fra verkstedet:smiley:.

Har sendt Mail til verkstedet. Fikk foreløpig svar som antyder at det var en feil, men måtte se på dette etter ferien. 

Sjekket selv oljen etter opptak, og den var blank og fin, så ingen grunn til skylling. 

1500kr er ikke all verden når det kommer til båt, men jeg gjorde et raskt overslag, og kom til at jeg har spart ca 35.000kr siste 4 årene ved ikke å akseptere første faktura fra bil og båt verksteder. Og da er det saker der de har gitt seg relativt raskt, Så man må følge med. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...