Jump to content

Håndholdt støvsuger til båt ala 2020

Goddis77

Recommended Posts

Vi ønsker oss en støvsuger til båten som hovedsakelig skal ta unna smuler og slikt fra ungene år vi har spist mat og sånt, men jeg kunne gjerne tenkt meg at den kunne gjort mer også.

En håndholdt en kan være aktuelle for oss da.

Har en del verktøy i Bosch blå, samt Ryobi liggende, så dermed har en batterier til dette også.. Så tenkte dermed på f.eks denne her - https://megaflis.no/bosch-stovsuger-gas-18v-1-solo.html?gclid=CjwKCAiAxKv_BRBdEiwAyd40N3HcX6I2nFWeQZtDR0wy8Jn-gKQfWniPauGxT_DA9XPrQnTbEhY4XhoCYW4QAvD_BwE

image.png.a4bdb14eff7ed9eb1de9fdf7c1217df5.png

Ser at det har vært flere tråder på dette temaet tidligere, men det må jo ha skjedd litt i markedet de siste årene på dette feltet?

Drømmescenario er jo en håndholdt en på batteri som også tar opp vann, men det blir litt mye å forlange.

Noen som har en god støvsuger som fungerer bra?

Andora skrev 5 minutter siden:

Jo, den du viser til...men ikke de andre i tråden her...eller...??

Og ikke minst...hvordan blir sug effekten fra en slik kontra en på 230 volt...?

Vi har hund ombord, riktig nok av den typen som ikke røyter...men det er likevel ufattelig hva den krabaten drar med seg, etter som han ikke tar av seg skoene..:giggle:

Redigert av Ida Marie III (see edit history)

Når vi er på seilferie tar vi med vår Dyson batterisuger. Batteriet holder plenty for en småbarnfamilie på tur i et par uker. 

Batteristøvsugere har blitt veldig bra de siste årene og kan ikke sammenlignes med de kjipe sugerne med NiMH batteri vi husker fra 90 tallet. Vår bruker 30% batteri på komplett støvsuging av 90kvm leilighet og vi har sendt den gamle Mielen på gjenbruksstasjonen. 

Andora skrev for 2 timer siden:

Kan denne legges sammen når den ikke er i bruk? Sånn at den passer i et skap eller noe?

Jeg er ihvertfall godt fornøyd, men litt kipt å kjøpe et annet merke enn det du allerede har batterier til, jeg har kun makita verktøy derfor ble det denne, kan godt være det er andre som er bedre. Min søster bare lo av makita'en, hun klarte seg med den hun hadde på 12v med sig kontakt, men en dag spurte hun om å få lånt den, å måtte innrømme at den var bedre:yesnod::yesnod:det har hun fått høre noen ganger kan du si:giggle::giggle:

Tenkte det samme.

Prøvde å standardisere på Bosch Grønn en stund, før det ble Blå. Men så trengte jeg en muttertrekker og kjøpte Ryobi der, og da var en i gang :crazy:

Ser at Bosch sin  som jeg linket til over har nesten samme sugeevne som den du har (60 mbar kontra 64 på Makita).

Ryobi sin har måling i W (iow) som er 20 på den. Klarte ikke å finne ut hva dette tilsvarer i mbar.

Ble litt inspirert av tråden her og kjøpte denne idag:

https://www.makita.no/product/cl107fdwaw.html

Var batteri og lader med, men så det var 10,8V og ikke 18 som på drillen jeg har hjemme. Mulig jeg bytter den til 18V

Noen som har denne? Kan evnt lade den i båten med inverter...

Redigert av Viksund Bravo (see edit history)

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Andora skrev for 12 timer siden:

Vet du om det er stor forskjell på dcl280 og dcl180 utgaven i praksis? De skiller jo en del i pris...

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...