Jump to content

Edit History

mons

mons

Hei folkens

Her er det andre bildet scannet slik at det har litt bedre kvalitet.

Jeg får ikke lagt bildene ut med full oppløsning på BP, men hvis noen vil ha de i beste oppløsning ( eller kan legge de på nett et sted vi kan linke til) er det bare å sende meg en PM.

Mannen i midten er bestefaren til vennen min. Han var skipper og hette Torbjørn Vik (endret til Bru)

Mannen til høyre er 1. styrmann Olai Røyseth fra Bergen.

Har i en tidligere post skrevet at 1. styrm berget seg, men det stemmer ikke. Det var 1 overlevende, Fyrbøter M
Nils Fredriksen, fra Kristiania som svømte til land.

I en av de første posten ser vi at båten ble solgt i 1909. Kan man se av fargene på skorstein el hvilken reder som eide skipet når bildet ble tatt?

Har sendt mail til Sjøfartsmuseet i Bergen for å høre om de har noe mere.

Jamaica_Skipper.jpg

mons

mons

Hei folkens

Her er det andre bildet scannet slik at det har litt bedre kvalitet.

Jeg får ikke lagt bildene ut med full oppløsning på BP, men hvis noen vil ha de i beste oppløsning ( eller kan legge de på nett et sted vi kan linke til) er det bare å sende meg en PM.

Mannen i midten er bestefaren til vennen min. Han var skipper og hette Torbjørn Vik (endret til Bru)

Mannen til høyre er 1. styrmann Olai Røyseth fra Bergen.

Har i en tidligere post skrevet at 1. styrm berget seg, men det stemmer ikke. Det var 1 overlevende, Fyrbøter M
Nils Fredriksen, fra Kristiania som svømte til land.

I en av de første posten ser vi at båten ble solgt i 1909. Kan man se av fargene på skorstein el hvilken reder som eide skipet når bildet ble tatt?

Jamaica_Skipper.jpg

• Create New...