Jump to content

Edit History

aileenll

aileenll

Skrapte og pusset ned kjølen for 10 år siden. Malte over med 7 lag epoxyprimer. Det kommer stadig flekker med rust i løpet av sesongen. Har ikke brydd meg om det. Kommer stadig små flekker, men hva så?et par tonn med jern ruster ikke vekk, på en to tre! Det er evt bare et syltynt lag med jern som oksyderer. Oksydlaget kan vel i stor grad isolere mot ytterligere oksydasjon.Jeg pusser vekk oksyden, som ligger utenpå bunnstoff, påfører så nytt stoff. Overflaten forblir uendret og påvirker ikke  båtfart før på slutten av sesongen, når det har lagt seg litt ny oksyd. ta det med ro. Støpejern ruster ikke vekk i en fart.

aileenll

aileenll

Skrapte og pusset ned kjølen for 10 år siden. Malte over med 7 lag epoxyprimer. Det kommer stadig flekker med rust i løpet av sesongen. Har ikke brydd meg om det. Kommer stadig små flekker, men hva så?et par tonn med jern ruster ikke vekk, på en to tre! Det er evt bare et syltynt lag med jern som oksyderer. Oksydlaget kan vel i stor grad isolere mot ytterligere oksydasjon.Jeg pusser vekk oksygen, som ligger utenpå bunnstoff, påfører så nytt stoff. Overflaten forblir uendret og påvirker ikke  båtfart før på slutten av sesongen, når det har lagt seg litt ny oksyd. ta det med ro. Støpejern ruster ikke vekk i en fart.

• Create New...