Knallipadden Startet 30.Desember.2020 Link til dette innlegget Startet 30.Desember.2020 Jeg har en Merry Fisher som står i opplag uten tilgang på strøm. Jeg lurer på hvordan jeg kan vedlikeholdslade batteriet uten tilgang på fast strøm? Solceller er vel ikke så effektivt på denne årstiden. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 30.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2020 Ta med batteriet hjem? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
arnearmoa Svart 30.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2020 Hvis du er avhengig av å ha batteriene i båten gjennom vinteren, kan du evt. ta med et fulladet batteri hjemmefra og bruke en batteri-til-batteri (DC-DC) lader... https://tbbecker.mamutweb.com/Shop/Search?q=bm&page=1 Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 30.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2020 Den jeg linket til var forresten en dårlig ide, siden den slår seg av når kilden kommer under 12,8 V. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 30.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2020 Knallipadden skrev for 1 time siden: Jeg har en Merry Fisher som står i opplag uten tilgang på strøm. Jeg lurer på hvordan jeg kan vedlikeholdslade batteriet uten tilgang på fast strøm? Solceller er vel ikke så effektivt på denne årstiden. Trenger du å bruke strøm da? Hvis ikke ville jeg bare koblet fra batteriet og latt det stå til våren. Forutsatt att batteriet er fulladet nå vil det klare seg fint i båten til våren. Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 30.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2020 Solcelle panel? Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Knallipadden Svart 30.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2020 Kallethekid skrev for 1 time siden: Trenger du å bruke strøm da? Hvis ikke ville jeg bare koblet fra batteriet og latt det stå til våren. Forutsatt att batteriet er fulladet nå vil det klare seg fint i båten til våren. Så batteriet takler fint å stå i båten vinteren gjennom uten å bli ladet? Jeg har slått av hovedstrøm bryter men det er kanskje ikke nok? Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 30.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2020 Comforthe skrev for 1 time siden: Solcelle panel? Har tenkt på det men da må jeg lage hull til ledninger osv. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 30.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2020 https://www.netthandelen.no/product/3124965?gclid=EAIaIQobChMImdi4n5b27QIVFKmyCh3IoQd4EAYYAyABEgKDY_D_BwE Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2020 Knallipadden skrev 48 minutter siden: Så batteriet takler fint å stå i båten vinteren gjennom uten å bli ladet? Jeg har slått av hovedstrøm bryter men det er kanskje ikke nok? Jeg ville ha koplet fra polskoene også . Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fantino Svart 30.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2020 Solceller gir ikke all verden på denne sida av året. Men de gir helt sikkert nok til å holde et frakoplet batteri på topp. Mine batterier får litt floatspenning fra solceller hver dag nå. Dagsproduksjon ligger på 3-4-5 Ah når alt er avslått. Det er på totalt 8-900 Ah batterier fordelt på flere pakker. De vil ikke ha mer. Er en god løsning dersom du ligger i havn der du ikke har tilgang på strøm. Og går fint an å rigge provisorisk for vinteren. Om det er bare i opplag du ikke har tilgang på strøm så er vel en startbooster kjekk å ha. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.