Jump to content

Edit History

larsit

larsit

ekstra opplysninger

Har en Tohatsu 50 hk 2004 modell, motoren går og starter fint men når den har stått over tid er den veldig tungstartet.

Det virker som den ikke får bensin når den stått en stund "pumpeblæra" er bløt og blir ikke hard før eg har pumpet lenge og prøvd å starte noen ganger, virker som bensinen renner tilbake på en måte.

har prøvd å koble av slange når motor blir stående og ikke er i bruk, men det samme skjer da også.

har byttet slanger (fra tank til motor), "pumpeblære" (har prøvd forskjellige typer), koblinger, bensinfilter (ble fylt helt opp med bensin før eg skrudde igjen), pakninger på bensinpumpe. forgassere er også gått over og reingjort i ultralydbad og justert inn.

Kjenner ingen eim av bensin med tanke på en eventuell lekkasje, men noe må det være som gjør dette.

Når motoren har vært startet 1 gang, er "pumpeblæra" hard  og den starter veldig lett igjen etterpå.

Noen som har noen gode råd på veien?

Mvh

Lars 

larsit

larsit

Har en Tohatsu 50 hk 2004 modell, motoren går og starter fint men når den har stått over tid er den veldig tungstartet.

Det virker som den ikke får bensin når den stått en stund "pumpeblæra" er bløt og blir ikke hard før eg har pumpet lenge og prøvd å starte noen ganger, virker som bensinen renner tilbake på en måte.

har prøvd å koble av slange når motor blir stående og ikke er i bruk, men det samme skjer da også.

har byttet slanger (fra tank til motor), "pumpeblære" (har prøvd forskjellige typer), koblinger, bensinfilter, pakninger på bensinpumpe. forgassere er også gått over og reingjort i ultralydbad og justert inn.

Kjenner ingen eim av bensin med tanke på en eventuell lekkasje, men noe må det være som gjør dette.

Når motoren har vært startet 1 gang, er "pumpeblæra" hard  og den starter veldig lett igjen etterpå.

Noen som har noen gode råd på veien?

Mvh

Lars 

• Create New...