Peter-
ivar skrev for 10 timer siden:
du tenker altså å legge på et lag klarlakk på gelcoaten for å få bedre glans?
(pruktet du linker til i første post er en grå maling)
Du har ikke vurdert vannsliping / rubbing da?
det første punktet findes i mange farver inkl transparents. Rubbing virker ikke, men Cut baserede produkter virker. Problemet er høj porøsitet så resultat holder meget kort tid.. og især på de mørke farver ser det utroligt dårligt ud når de er matte.
Hakkannen skrev for 9 timer siden:Denne er klar tokomponent lakk som sitter forholdsvis greit på ren matt gelcoat. Har du bilde av områdene du tenker lakkere/male?
Det var præcist sådan et produkt jeg tænkte på..
Jeg havde tænkt mig at lakkere hele min gelcoat. “Cutting” produkter virker, men problemet er at den er så gammel og porøs at resultater holder i meget kort tid..
Jakob T skrev for 3 timer siden:Ville prød Recosil carecoat,før maling.Om du ikkje blir fornøyd med det,er det jo bare å male etterpå
![]()
Ser spændende ud, men er alt for dyrt til så gammel en båd. Trænger noget som er billigt og ok kvalitet.
Komodo, alt min gelcoat inde i båden er gemt bag træværk og overtræk, så jeg snakker om gelcoaten udvendigt over vandlinjen..
Komodo skrev for 2 timer siden:Vet ikke om jeg forstår deg helt nå. Snakker du om gelcoaten utvendig på skrogflatene? Tenkte først at du mente at dørken inne i båten er slitt.