Peter-
Vidar F.H. skrev for 5 timer siden:Jordan mohair-rulle. Vask den før bruk for å få vekk evt. lo / løse tråder. Kjøp en fordriver (bred, tynn og FIN-håret pensel) av skikkelig kvalitet. Rull på, stryk ut med fordriveren som en ballerina som feier scenen. Dra fram din indre feminine side. Løftet lillefinger er et pluss.
Tynne strøk og flere av dem, pass på tid mellom strøk (les på boksen). Smører du tjukt på, siger og renner det. Latmakkens metode innebærer ALLTID rævva resultat og/eller merarbeid. Slurvarbeid vises.
"If you don't have the time to do it right, when will you have time to do it over?".
Sånn, der fikk du noen kraftsalver og et par tips. :D Husk å bruke ei god maske når du jobber med 2-komponent, ellers blir du "artig" på slutten...
Har prøvd, anbefales ikke. Hel-lakkerte en Rana 15DC mellom vannlinja og ripa. Ble knallbra resultat på den måten. Vi var 2 som jobba. 1 rulla på, 1 gikk på med fordriver. Det var lurt, ellers hadde jeg sett ut som Snurre Sprett som spiller baseball og er et helt lag aleina.
larshans1 skrev for 3 timer siden:Dersom du ønsker et godt resultat, kjøper du lakk av denne typen: https://www.dycas.no/finish/43-double-coat-sett.html
Det er flere laverandører av denne polyuretanlakken som blir kalt for strekklakk, men jeg har veldig god erfaring med den i linken. I motsetning til andre typer lakk/maling, får du best resultat ved å kun bruke rulle, og ikke fordrive det etterpå. Ved riktig temperatur, og om du kan unngå vind, så blir det nærme samme resultat som ved sprøytelakkering.
Ligger noen bilder av mitt lille prosjekt her:
@larshans1- det var godt nok et sindsygt flot resultat!! Wow!
Oh my god jeg er glad for at jeg kan lære fra jer - kunne blive et evigsheds projekt uden disse guldkorn!
Jeg køber en fordriver for en sikkerheds skyld - så kan vi se om jeg får brug for den. Bliver jo helt magisk at male...
Måske jeg skal overveje at ændre farven på min båd også... bare fordi jeg kan :) hvid er lidt kedelig... men måske også utrolig praktisk?