Jump to content

Edit History

Erik

Erik

Jeg tenkte tilsvarende med mitt semiflexible da jeg kjøpte det. Stripset det i toppen, brukte snor i bunn for enkelt å kunne løsne og vippe ut ved behov. I praksis skjedde det ikke. Til skandinavisk bruk er solhøyden slik at loddrett plaserte panel er godt nok. Midt på sommeren hadde man kanskje tjent litt på å vinkle dem ut, men da er dagene lange og soltimene mange, og varmeaparatet av, så det behøvs ikke ombord hos oss hvertfall.  Ved havkryssing på sydligere breddegrader er det nok anderledes, og man er nok grådigere på hver ampetetime man kan få fatt på også.

Erik

Erik

Jeg tenkte tilsvarende med mitt semiflexible da jeg kjøpte det. Stripset det i toppen, brukte snor i bunn for enkelt å kunne løsne og vippe ut ved behov. I praksis skjedde det ikke. Til skandinavisk bruk er solhøyden slik at loddrett plaserte panel er godt nok. Midt på sommeren hadde man kanskje tjent litt på å vinkle dem ut, men da er dagene lange og soltimene mange, og varmeaparatet av, så det behøvs ikke ombord hos oss hvertfall. 

• Create New...