Jump to content

Ny god kvalitet kalesje i Bergen område

Tedis

Recommended Posts

Seilmaker Iversen driver med kalesjer også, men uansett hva du skal ha så kan du nok glemme noe som er billig. Kjøpte min for noen år siden hos Hauge i Bergen og den var svindyr og dårlig utført arbeid. Vil tro det finnes noen flere som syr på vår kant, ellers så vet jeg det er noen i Haugesund-Stavangerområdet. Bruk tid på dette, lønner seg.:flag_bp:

M/S AIOLOS skrev 18 minutter siden:

Ja den har jeg også hørt om som jeg glemte i farten, og de har fått mye skryt

Jeg kjenner flere som har fått kalesje derfra...

Jeg selv kjøpte kalesje der fra for 4 år siden...topp arbeid...og rimelig...

Seilmaker Iversen er forhandler for Hansen Protection i Bergen. Da jeg kjøpte ny kalesje i sommer, var de rimeligst. Siden du alt har kalesje derfra, er det vel rimelig trygt med tanke på passform, vil jeg tro?

Andre leverandører i området er f.eks fra før nevnte Hauge produkter og Kalesjemannen. 

Redigert av Korsfjord (see edit history)
M/S AIOLOS skrev for 11 timer siden:

Seilmaker Iversen driver med kalesjer også, men uansett hva du skal ha så kan du nok glemme noe som er billig. Kjøpte min for noen år siden hos Hauge i Bergen og den var svindyr og dårlig utført arbeid. Vil tro det finnes noen flere som syr på vår kant, ellers så vet jeg det er noen i Haugesund-Stavangerområdet. Bruk tid på dette, lønner seg.:flag_bp:

Hatt også dårlig erfaring med Hauge produkter, de gjorde ikke akkurat det eg ønsket, også ikke god utført arbeid heller, kostet litt mer enn vi ble enige om tilslutt.?

Heldigsvis  er det flere som syr kalesje i Bergen området.?

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Hei alle sammen

Bergen 780, Hei

er ditt kalesje med en stor vindu på sider? Jeg har snakket med Hansen Protection Cecilie J. Markussen, ,hun satt at merkelappen (på min kalesje)  viser at det er en spesiallaget kalesje, og hun anbefale meg å kontakte en lokal kalesjemaker for hjelp til å lage en ny. Kalesjen på bildene(båt) ligner Hansen Protection mal 250895.

https://kalesjer.no/batkalesjer/?_merke=nor-dan&_modell=7800&_malnummer=250895&_type_kalesje=kalesje

Men jeg kan se at det er 3 små vinduer på sider.

Tedis skrev 40 minutter siden:

Hei alle sammen

Bergen 780, Hei

er ditt kalesje med en stor vindu på sider? Jeg har snakket med Hansen Protection Cecilie J. Markussen, ,hun satt at merkelappen (på min kalesje)  viser at det er en spesiallaget kalesje, og hun anbefale meg å kontakte en lokal kalesjemaker for hjelp til å lage en ny. Kalesjen på bildene(båt) ligner Hansen Protection mal 250895.

https://kalesjer.no/batkalesjer/?_merke=nor-dan&_modell=7800&_malnummer=250895&_type_kalesje=kalesje

Men jeg kan se at det er 3 små vinduer på sider.

Hei Tadas,

ja jeg har et stort vindu på hver side, se bilde. Ser ut som linken din er til 7800 som båten het før den ble døpt om til 780

CFDFAB4C-A9F3-4059-9EBC-633470835C41.jpeg

torbi skrev On 3.1.2021 at 20.48:

Hatt også dårlig erfaring med Hauge produkter, de gjorde ikke akkurat det eg ønsket, også ikke god utført arbeid heller, kostet litt mer enn vi ble enige om tilslutt.?

Heldigsvis  er det flere som syr kalesje i Bergen området.?

Godt jeg ikke er alene om å sette fingeren på Hauge, begynte et øyeblikk å lure på om det var meg det var noe i veien med :giggle:

Ida Marie III skrev On 3.1.2021 at 10.01:

Jeg kjenner flere som har fått kalesje derfra...

Jeg selv kjøpte kalesje der fra for 4 år siden...topp arbeid...og rimelig...

Har selvsagt fått senskader av Hauge sin innsats og glemt de der ute, men skal selv ta kontakt med dem. De kan nok få til noe for med også

M/S AIOLOS skrev for 1 time siden:

Har selvsagt fått senskader av Hauge sin innsats og glemt de der ute, men skal selv ta kontakt med dem. De kan nok få til noe for med også

Kan absolutt anbefale dem...

De gjør flott arbeid til helt greie priser..

Eneste minus er at de er blitt populære, og derfor en del ventetid...nå er vel rette årstiden å kontakte dem..

Om det er en mindre jobb, og du først er på Askøy, så finns det en til om de i Strusshamn har lang ventetid..

Du svinger ned mot Viknes fabrikker, fortsetter forbi fabrikkene deres til du kommer til "Sjøhuset" et rødt hus..

Der finner du en kvinne som gjør mindre kalesje  jobber rimelig, i det hvite bygget.. Askøy Grovsøm..

Ida Marie III skrev On 8.1.2021 at 10.06:

Kan absolutt anbefale dem...

De gjør flott arbeid til helt greie priser..

Eneste minus er at de er blitt populære, og derfor en del ventetid...nå er vel rette årstiden å kontakte dem..

Om det er en mindre jobb, og du først er på Askøy, så finns det en til om de i Strusshamn har lang ventetid..

Du svinger ned mot Viknes fabrikker, fortsetter forbi fabrikkene deres til du kommer til "Sjøhuset" et rødt hus..

Der finner du en kvinne som gjør mindre kalesje  jobber rimelig, i det hvite bygget.. Askøy Grovsøm..

Takk for den :thumbsup:

Har snaket med de på Askøy (www.mobeltapetsererbergen.no   tlf. 96666533),hyggelig folk , men de er veldig opptatt, hvis jeg bestiller nå, kalesje blir ferdig om sommeren . Sesong kommer om 3-4 mnd.

Skal ta kontakt med Fana Seilmakerverksted i Dolviken og Askøy Grovsøm.

• 2 år senere...

Ser at tråden er gammel. men har nettopp får ny kalesje på Selbyen min. De i Strusshamn er så populær at de har venteliste til ut på høsten. Har hatt kontakt med andre her på vestlandet som jeg syns var for dyr. Valgte til slutt Fana Seilmakerverksted i Dolviken ved Bergen Marine i Grimstadveien da de var desidert billigst og kunne lage kalesjen rimelig kjapt om jeg kjørt båten inn til dem. Det angrer jeg ikke på! Jeg kjørte båten inn i flytebryggen like utenfor verkstedet. Ventet i nesten 2 uker på noenlunde fint vær så de kunne få tatt mål og tatt den inn for å bruke til mal uten å risikere båten full i regnvann. Den gamle kalesjen var tilbake på båten samme dag som de tok den av. I tillegg gjorde de et par små reparasjoner i tillegg til å sy inn 2 nye glidelås i den gamle. Bare to dager etterpå var den nye kalesjen klar med de forbedringer jeg hadde bedt om. Alt til avtalt pris.  I dag monterte jeg den nye kalesjen på båten og den ser ut til å passe perfekt. 
Så jeg tror jeg trygt kan anbefale Fana Seilmakerverksted til både kalesjer og seil(han hadde fullt med seil til reparasjon på gulvet i tillegg til et par kalesjer). 

Fana seilmaker er veldig bra, rask og billig. 

De jeg ser i havna som har valgt Hauge, må ha mange besøk på båten for det alltid er noe som ikke passer, eller det sagger en eller annen plass, så de hadde jeg holdt meg langt unna. Dyre er de også. Resultatet blir bra til slutt, men aldri på første forsøk er inntrykket jeg har av Hauge. 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...