Jump to content

Edit History

Fantino

Fantino

Mener det står ‘Bugstrahlruder’ = baugpropell på den midterste som sagt ja. Ut fra størrelse på båten ville jeg tro at baugpropell har nominelt trekk innenfor de 500A men det kan jo sjekkes. Den trekker nok også mer enn nominelt i oppstart men burde gå greit da BMV også kan bruke 75 mV shunt og neppe blir skadet. I Ah bruker ikke baugpropell særlig mye da den brukes såpass kort men pga stort strømtrekk vil jeg tro at den kan forvirre BMV som ikke ‘ser’ strømtrekket men bare en uforklarlig dropp i spenning. BMV blir antakelig ikke skikkelig nøyaktig før du kopler også baugpropell via shunt. Når det er sagt så har vel neppe baugpropell vært rørt disse siste dagene så den er nok ikke skyld i evt feil nå.

 

Du står da igjen med en minusledning som går til de andre forbruksbatteriene? Jeg ville sjekket at det ikke er koplet noe som helst annet til disse også..

 

Da mangler du bare en belastningstest for å se om batterier holder spenning noenlunde (som foreslått over).

 

BMV skal som sagt synkronisere seg selv ved fulle batterier, men du kan sjekke om den gjør det (skal ligge i loggen ), hvordan du gjør det manuelt og vurdere å justere grensene for strøm/spenning som trigger synkronisering hvis den ikke gjør det automatisk. Står greit beskrevet her i manualen:

 

25BFA0B9-4844-471D-8EC8-AD4682CE1E76.jpeg.c6bcf5a0ebdb7315e555e406f783c4f4.jpeg4B1927CC-02F3-42B8-8F87-B74D902EA7BB.jpeg.551625e46d8a5c59c226be528777888d.jpeg

Fantino

Fantino

Mener det står ‘Bugstrahlruder’ = baugpropell på den midterste som sagt ja. Ut fra størrelse på båten ville jeg tro at baugpropell har nominelt trekk innenfor de 500A men det kan jo sjekkes. Den trekker nok også mer enn nominelt i oppstart men burde gå greit da BMV også kan bruke 75 mV shunt og neppe blir skadet. I Ah bruker ikke baugpropell særlig mye da den brukes såpass kort men pga stort strømtrekk vil jeg tro at den kan forvirre BMV som ikke ‘ser’ strømtrekket men bare en uforklarlig dropp i spenning. BMV blir antakelig ikke skikkelig nøyaktig før du kopler også baugpropell via shunt. Når det er sagt så har vel neppe baugpropell vært rørt disse siste dagene så den er nok ikke skyld i evt feil nå.

 

Du står da igjen med en minusledning som går til de andre forbruksbatteriene? Jeg ville sjekket at det ikke er koplet noe som helst annet til disse også..

 

Da mangler du bare en belastningstest for å se om batterier holder spenning noenlunde (som foreslått over).

 

BMV skal som sagt synkronisere seg selv ved fulle batterier, men du kan sjekke om den gjør det (skal ligge i logge ), hvordan du gjør det manuelt og vurdere å justere grensene for strøm/spenning som trigger synkronisering hvis den ikke gjør det automatisk. Står greit beskrevet her i manualen:

 

25BFA0B9-4844-471D-8EC8-AD4682CE1E76.jpeg.c6bcf5a0ebdb7315e555e406f783c4f4.jpeg4B1927CC-02F3-42B8-8F87-B74D902EA7BB.jpeg.551625e46d8a5c59c226be528777888d.jpeg



×
×
  • Create New...